Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard i nya Mac:ar?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-25 13:07

Kommer Leopard levereras med nya datorer efter releasedatumet eller måste man köpa den som uppgradering?
Jag planerar att switcha rätt snart och undrar om det är någon poäng att vänta lite tills Leopard släpps eller om jag lika gärna kan gå och köpa min Mini nu.

Detta har säker alla sett i veckan...........

Frågan är väl när alla nya macar har Leopard från fabrik?
Jag skall beställa en iMac 20/2,4 där jag kan öppna kartongen och själv installera med 10.5!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-25 14:25

Men det är ju strålande, tack för svaret!

Men NÄR kan jag beställa en iMac och få Leopard installerat och klart på!?! finns lixom inga konkreta svar tycker jag! :/

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-10-26 21:08
Ursprungligen av rosen888:

Men NÄR kan jag beställa en iMac och få Leopard installerat och klart på!?! finns lixom inga konkreta svar tycker jag! :/

Jag fattade det tidigare som att det gick att få det på datorn om man beställde när Leopard officiellt var släppt, dvs idag. Så jag hoppas f-n det stämmer när jag väntat tills nu med datorbeställningen...

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-26 22:04

Man kan ju gå till Apple Store för info också...

http://www.99.se/images/attach/jpg.gif

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-10-27 09:01
Ursprungligen av mjg:

Man kan ju gå till Apple Store för info också...

http://www.99.se/images/attach/jpg.gif

Låter lovande. Jag kan inte komma ihåg att den fanns där när jag beställde vid 19-20 tiden igårkväll men jag hoppas att jag såg fel..

Enligt de säljare jag pratat med kan det dröja 2-3 veckor, och inte ens då kan man vara helt säker. Det beror på hur många 10.4-förladdade datorer som står kvar på hyllorna runtom i landet. Men kanske kan det vara så att vid köp på AppleStore webshopen så sker 10.5-övergången tidigare?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-26 23:54

Det tror jag definitivt. Apple Store har nog större tillgång till Leopard-skivor än andra återförsäljare.

Inte alla i tråden inser att det är en skillnad på att köpa en dator som har 10.5 förinstallerat, och att köpa en dator som levereras med 10.5 (vilket (kanske) innebär 10.4 förinstallerat och en 10.5-dvd i paketet).
Detta kan för en del vara en mycket viktig skillnad.

Alltså [i]med[/i] Leopard. Eller Med Leopard [i]i sig[/i]. Not. the. same. thing.

Det har du rätt i sjovall..! i min fråga kanske jag skulle ha uttryckt mej om att jag gärna vill ha det I den! Och att jag kommer beställa från webben, tackvare CSN rabatten..

1
Bevaka tråden