Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FON + iPhone?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-25 15:34

Hej hej

Någon som testat eller vet om FON funkar på iPhone? Vore ju väldigt trevligt om så är fallet..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-25 17:21

Vad är FON?

Att ansluta med iphonen till en fon accepunkt menar du då eller? Fungerar fint för mig.

http://www.fon.com/en/

Funkar lysande för mig. Jag bor i Linköping, och här finns det en väldans massa FON routrar.

Det är just det som är så smidigt med iPhone, att man kan logga in på nätverk som kräver att man loggar in via ett webbgränssnitt, precis som fon, cloud och alla andra betalnät kräver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-27 15:38

Går det att röra sig fritt och bli automatiskt uppkopplad till Fon om det finns någon anslutning i närheten?

Jag har aldrig provat Fon, men om det fungerar som jag har tänkt så är det ju kanon. Om man däremot måste leta efter nätverk, sedan logga in etc. manuellt - så blir ju det inte lika använt... I det senare fallet kanske det går att fixa någon 3:e partsapplikation som sköter inloggningen automatiskt?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-27 17:15
Ursprungligen av kia2:

Går det att röra sig fritt och bli automatiskt uppkopplad till Fon om det finns någon anslutning i närheten?

Jag har aldrig provat Fon, men om det fungerar som jag har tänkt så är det ju kanon. Om man däremot måste leta efter nätverk, sedan logga in etc. manuellt - så blir ju det inte lika använt... I det senare fallet kanske det går att fixa någon 3:e partsapplikation som sköter inloggningen automatiskt?

Alla FON-accesspunkterna har ju unika SSID så iPhonen kommer inte automatiskt att ansluta till dem första gången. När du anslutit en gång så bör den ju komma ihåg just det nätet nästa gång och ansluta automatiskt iofs, men du måste ändå logga på i webbläsaren.

Det finns en tredjepartsapp som heter "Devicescape Connect" som ska kunna logga in på bland annat FON-nät automatiskt, kanske kan vara värt att prova?

http://devicescape.com/pub/

1
Bevaka tråden