Intressant fråga det där. Jag fick erbjudandet en gång och ur mitt perspektiv som köpare så är det mest intressanta vad siten drar in idag, inte vad den skulle kunna dra in. Det senare är ju min payoff och mitt arbete som åstadkommer, så det känns direkt fel att betala 100k som siten drar in idag och sedan ytterligare pengar som uppstår först när jag själv lägger ner den tid och pengar som krävs för att siten skall dra in mera pengar. Känns liksom dumt att betala andra för sitt egna arbete så att säga.
Därför skulle jag föreslår att ni höjer omsättningen före försäljning, då snackar man inte om hypotetiska siffror längre och både köpare och säljare kan bli riktigt nöjda, vilket är grunden i affärsverksamhet - att både köpare och säljare är nöjda. (Se tex Donald Trumps bok - "Så blir du rik" och många fler som säger samma sak).
Vart man vänder sig för att värdera, som inte är revisionsbyråer (tvivlar på att sådana har de kunskaper som krävs för övrigt), tja ställ samma fråga på tex http://www.webmasternetwork.se så kanske du får bättre svar? Det finns garanterat tidigare trådar i samma ämne. Att värdera en verksamhet är något som affärskonsulter pysslar med tror jag, googla på detta (värdera webbsite) och lycka till!
(Hm, VBulleting ändrar ä till %-tjosan, så det blir fel i länken, kan inte fixa det.).