Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mycket hårddiskutrymme - köptips sökes

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla smarta,
jag är behov av mycket hårddiskutrymme för ett projekt. Jag kommer ansluta diskarna till en Mac OS X Server antingen via firewire eller fiber.

Jag har testat en Sonnet RAID D800 med åtta stycken 1TB diskar i men hade väldigt mycket problem med den under de fyra veckor jag hade den, just nu är den inne på lagning hos Macoteket som sålde den. Jag tyckte det var en optimal setup, för chassit var inte så dyrt och överföringshastigheterna var superbra i vårt nät med CAT6 kablage.

Så jag undrar om det finns det några vettiga alternativ till den ovanstående Sonnet RAID D800 (förutom en Xserve RAID)? De enda liknande kabinett jag hittar är för färre diskar.
Jag behöver minst åtta stycken 1TB diskar.

Eventuellt skulle det funka att köra på firewire istället för fiber (som i Sonnet-fallet där ett fiber PCI kort ingår). Då skulle jag kunna köra fyra stycken LaCie 2 TB diskar i en soft raid-grupp. Men det känns inte alls lika bra som att köra en hårdvarubaserad RAID5.

Tacksam för hjälp.
/Svante

Varför inte en XServe RAID då?

1
Bevaka tråden