Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skit under displayen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-26 12:33

Tjena!

Skaffa mig en Touch i förrgår (underbar, underbar, underbar) och såg att det låg en svart dammkorn liknande sak under displayen. Hade till en början på skyddsplasten så jag trodde att det helt enkelt var damm som hade hittat sig dit under plasten. Men när jag idag tog bort skyddsplasten så märkte jag att den inte försvann, den sitter kvar under själva displayen. Det skulle kunna vara en död pixel, men de brukar väl vara vita? Det var det i alla fall på min iPod Video. Det är grymmt störande och jag vill självklart inte ha en iPod med en svart pixel på.

Har någon varit med om något liknanade? Vad har ni gjort? Och vet någon om jag har rätten att få en ny??

Mvh
Mikke

Är det död pixel så har du rätt att få ny, borde gå på garantin.
Är det damm eller smuts vetifan, men hör med Apple eller därifrån du köpte den.
Posta gärna en bild på det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-29 12:11

Nu har jag tagit ett kort på "pixeln".

http://img526.imageshack.us/img526/3193/schnitz0052edzw8.jpg

Vad tycker ni? Det ska väl inte vara några problem att få detta bytt?

edit: ser nu att även när iPod'en är avstängd så är den kvar där. Så jag antar att det inte är nån död pixel, för de syns väl inte när iPod'en är avstängd?

Senast redigerat 2007-10-29 13:43
  • Medlem
  • 2007-10-29 17:35

Eftersom den fanns i skärmen redan innan du börjat använda den så tycker jag att du skall begära att få den utbytt. Och det kommer du då att få.

Min iPod nano (2G) hade skräp på skärmen vid leverans, det syntes redan när den låg i förpackningen och när den packats upp kunde jag bara konstatera att det var innanför och omöjligt att få bort. Jag mailade tbh (där jag köpt den) och de lämnade över det hela till Apple. Jag skrev en anmälan till Apple (på deras sida för garanti & reklamationärenden), fick en kartong att skicka den i och någon vecka senare hade jag en ny iPod utan skräp i skärmen...

1
Bevaka tråden