Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

anySIM problem...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Well..
Fick för mig att jag skulle uppdatera min upplåsta 1.0.2 (iUnlocker) till 1.1.1 med windows genom att först köra revirginize och sen aktivera med touchFree och upplåsning med anySIM.

Allt gick fint tills jag kom till anySIM. Eller ja, allting gick bra med anySIM också, trodde jag. Inga felmeddelanden eller liknande. Men när programet väl säger att telefonen är upplåst så får jag ändå ingen kontakt med tele2 nätet.

Provar jag köra anysim igen så får jag meddelande om att telefonen redan är upplåst.

Vad ska jag göra? Känns som jag förstört allt för mig nu. =(
Finns det något sätt att få tillbaks 1.0.2 + basebandet?
Eller kan jag på något sätt fixa detta med anySIM så jag får en upplåst 1.1.1

Jag vet inte vad eller hur jag gjorde.
Men jag har suttit framför datorn nu i ungefär 10 timmar och försökt få rätt på iPhonen, har nog provat alla tänkbara metoder. Nu äntligen har den kommit igång igen, dock så kör den 1.0.2 och inte 1.1.1, men får väl nöja mig med det sålänge tills det finns en bra guide på svenska (för windowsanvändare) för hur man uppdaterar till 1.1.1.

Tack för Bollman-länken, den hjälpte mig den också.
Fan va skönt. Hehe.

Har funderat lite.. efter nedgraderingen till 1.0.2 så gjorde jag ingenting med basebandet, betyder inte det att jag möjligtvis kör en firmwere 1.0.2 fast med det nya basebandet? Det trodde jag inte var möjligt. Var kan man kolla upp vilket baseband man kör?

• Medlem
  • 2007-10-29 16:37
Ursprungligen av stoffe1:

Har funderat lite.. efter nedgraderingen till 1.0.2 så gjorde jag ingenting med basebandet, betyder inte det att jag möjligtvis kör en firmwere 1.0.2 fast med det nya basebandet? Det trodde jag inte var möjligt. Var kan man kolla upp vilket baseband man kör?

Om du går in settings/general/about och längst ner hittar du Modemfirmware står det 04.01.13_G så är det "nya" baseband.

Ja, visst är det nya basebandet...
04.01.13_G.. men den kör ju 1.0.2.. trodde inte det var möjligt att ringa när man kombinerar dessa.. Men uppenbarligen är det ju det.

1
Bevaka tråden