Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod nano försöker flasha sig som Touch

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-26 20:06

Några dagar sen var jag med om en mycket märklig grej...

För några dagar sen syncade jag min iPod nano 8GB (red) som vanligt via USB-sladden. iTunes drog igång och meddelade att en firmwareuppdatering fanns.

Drog ned den och den satte igång att installera. Installerinformationen visade på några ändringar för iPod Touch. Tänkte inte mer på det utan tänkte att de kör väl generiska firmwares över flera modeller.

Den flashade om firmwaret och jag noterade att displayen på nanon ändrade utseende. Gröna haken och batteriet fick helt annat utseende. Nu vet jag inte hur GUI't på touchen ser ut, men det som visades var inte den vanliga nano interfacet.

Pluggade ur nanon men fick då genast meddelandet att något var galet och jag var tvungen att göra en restore i iTunes. Noterade då i iTunes att i vänsterspalten så hade under SHARED lagts till "T O N Y s LimeWire mp3s" (är osäker på mp3s men något i den stilen). Mkt underligt.

Körde restore på nanon och den syncade om allt och funkade bra. Den skumma grejer under SHARED fanns dock kvar. Lite blandat men mest reggaemusik - det gick att lyssna på det.

Jag har aldrig haft något under SHARED tidigare, och jag vet inte vem denne Tony är. Att döma av namnet känns det knappast som någon officiell Apple grej.

Vad hände?

Verkar inte bättre som min nano för ett ögonblick togs sig identiteten som en touch och fick därför både nytt firmware och någon annans settings.

Nån som hört om något liknande?

• Medlem
  • 2007-10-26 20:43

Inte hört om något sådant tidigare.
Men det här med "TONYs LimeWire" är förmodligen så enkelt att det sitter en snyltare i närheten av dig vid namn TONY och tar lite av din bandbredd. Under shared hamnar bibliotek av andra användare i nätverket.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-27 19:56

Det lustiga är att jag sitter på mitt privata nätverk hemma bakom brandvägg.

1
Bevaka tråden