Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt Jailbreak kommer snart.

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hmm, YouTube verkar inte fungera efter denna procedur, kräver en aktivering via iTunes. Dags att börja läsa på om YouTube-fixar.

YouTube fixat med "theThreeFiles", nu lirar allting!

"När man lagt in anySIM.app via SFTP ska man komma ihåg att de det rätt rättigheter, typ: "chmod 755 /Applications/anySIM.app/*""

Menar du att man behöver chmoda anySIM.app för att det ska köras?

Ursprungligen av smozle:

"När man lagt in anySIM.app via SFTP ska man komma ihåg att de det rätt rättigheter, typ: "chmod 755 /Applications/anySIM.app/*""

Menar du att man behöver chmoda anySIM.app för att det ska köras?

Nja, du behöver inte chmoda hela mappen, räcker med att du kör "chmod +x anySIM" i mapppen /Applications/anySIM.app. Fungerar dock att chmoda hela mappen om du skulle vilja det.

Ursprungligen av antemannen:

Nja, du behöver inte chmoda hela mappen, räcker med att du kör "chmod +x anySIM" i mapppen /Applications/anySIM.app. Fungerar dock att chmoda hela mappen om du skulle vilja det.

Japp, men jag var bekväm och chmoddade allting i anySIM.app/ eftersom det inte gör någon skada

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-31 23:09
Ursprungligen av Adrian B:

YouTube fixat med "theThreeFiles", nu lirar allting!

ja sitter me samma problem.. vilka e "theThreeFiles" o vart hittar man det? vill få mitt youtube o funka

hmm var hittar ni appllications mappen? Jag ser den inte någonstans! elelr ska man själv skapa den? och då vart?

Ursprungligen av McDaddy_Kane:

hmm var hittar ni appllications mappen? Jag ser den inte någonstans! elelr ska man själv skapa den? och då vart?

Den ligger i rooten. Om du inte vet hur du navigerar dit behöver du nog lite grundläggande hjälp.

Nej, det visste jag faktiskt inte. men jag förstod inte att man inte stod på root när man loggade in.
Så nu funkar allt.. youtube, telenor abb..

Ursprungligen av Hellstrom:

ja sitter me samma problem.. vilka e "theThreeFiles" o vart hittar man det? vill få mitt youtube o funka

Här.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-01 07:05
Ursprungligen av Adrian B:

Här.

tack tack.. men vart på iphonen ska ja lägga dom??

Ursprungligen av Hellstrom:

tack tack.. men vart på iphonen ska ja lägga dom??

/private/var/root/Library/Lockdownd/

Se även steg 4:1-9 i min nya guide. Jag testade lite olika varianter och den ordningen som jag skriver om där är den som fungerade för mig.

Hej!

Efter några timmars försök vänder jag mig till er som verkar ha koll

Jag har kört denna guide: http://www.hacktheiphone.com/111/iphone_step1_windows.html
allt funkar bra till step 11 då jag ska köra "iphuc-jailbreak.exe" och ge komandot "ls" för att lista fram inehållet.........följande skriv då ut: ls: Directory ´/´ does not exist.

de verkar som programet inte har kontakt med telefonen.........vad har jag glömt eller gjort fel?

hoppas på snabbt svar

//Fredrik

hej igen!

Glömde skriva att jag hade en upplåst iphone med programvara 1.0.2 vid start.....

//Fredrik

någon som kan hjälpa till med detta?

"Hej!

Efter några timmars försök vänder jag mig till er som verkar ha koll

Jag har kört denna guide: http://www.hacktheiphone.com/111/iph...1_windows.html
allt funkar bra till step 11 då jag ska köra "iphuc-jailbreak.exe" och ge komandot "ls" för att lista fram inehållet.........följande skriv då ut: ls: Directory ´/´ does not exist.

de verkar som programet inte har kontakt med telefonen.........vad har jag glömt eller gjort fel?

hoppas på snabbt svar"

//Fredrik

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2007-11-01 14:45

Jättebra guide Adrian. Nu väntar jag bara på min iPhone som förhoppningsvis dyker upp om 2 veckor.

Tack för guiden....ska följa den när min iPhone är här!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-01 18:05

Adrian B: tack för hjälpen.. nu funkar allt hur bra som helst..

enda saken ja undrar nu e hur man får tillbaka ordlistan i sms? så den själv hittar orden ja ska skriva.. stängde av det en gång för det var på engelska. nu får ja inte tillbaka det. om svenska ordlistan funkar där så vill ja nog ha tillbaka det!

Nu har jag gjort en enklare guide som inte kräver OpenSSH och SFTP:

Guide: Upplåsning av ny 1.1.1 med AppSnapp – enklare variant

Kan vara lite strul med YouTube-biten, jag testade femtioelva vägar innan jag fick till det, så lite reservation för det steget.

  • Medlem
  • 2007-11-01 19:58
Ursprungligen av Adrian B:

Nu har jag gjort en enklare guide som inte kräver OpenSSH och SFTP:

Guide: Upplåsning av ny 1.1.1 med AppSnapp – enklare variant

Kan vara lite strul med YouTube-biten, jag testade femtioelva vägar innan jag fick till det, så lite reservation för det steget.

Funkar det här på en 1.0.2 som man kört virginizer på och uppdaterat till 1.1.1 i iTunes? Finns det några problem med att göra så som du känner till?

Ursprungligen av stfm:

Funkar det här på en 1.0.2 som man kört virginizer på och uppdaterat till 1.1.1 i iTunes? Finns det några problem med att göra så som du känner till?

Jag har inte testat det, men teoretiskt borde det fungera utmärkt, för en virginize + uppdatering till 1.1.1 (utan att köra pre-1.1.1 iNdependence) borde ge en virgin 1.1.1 och då är du i samma startläge som när man tar den ur kartongen. Dock har folk rapporterat om problem med att köra denna guide utan AT&T-kortet (vilket jag har gjort på de telefoner jag låst upp eftersom det sitter i från början).

  • Medlem
  • 2007-11-01 23:37
Ursprungligen av Adrian B:

Jag har inte testat det, men teoretiskt borde det fungera utmärkt, för en virginize + uppdatering till 1.1.1 (utan att köra pre-1.1.1 iNdependence) borde ge en virgin 1.1.1 och då är du i samma startläge som när man tar den ur kartongen. Dock har folk rapporterat om problem med att köra denna guide utan AT&T-kortet (vilket jag har gjort på de telefoner jag låst upp eftersom det sitter i från början).

Då var det ju synd att "Björnen" behöll det ...

Ursprungligen av stfm:

Då var det ju synd att "Björnen" behöll det ...

Jo, frågan är om han kanske har dom kvar och kan skicka ut på begäran?

Vet vi säkert att jailbreakme.com-metoden bara fungerar med AT&T-kort?

  • Medlem
  • 2007-11-02 15:16
Ursprungligen av Adrian B:

Jo, frågan är om han kanske har dom kvar och kan skicka ut på begäran?

Vet vi säkert att jailbreakme.com-metoden bara fungerar med AT&T-kort?

Jag är helt clueless.

Får man med ett generiskt AT&T-kort i boxen om man köper en i NYC hos Apple Store? I sådana fall, ska man använda det för aktivering med jailbreakme.com för att sedan byta till ett säg comviq-kort när man ska använda AnySim?

Ursprungligen av smozle:

Får man med ett generiskt AT&T-kort i boxen om man köper en i NYC hos Apple Store?

Ja, man får ett sådant kort med alla iPhones så vitt jag vet.

Ursprungligen av smozle:

I sådana fall, ska man använda det för aktivering med jailbreakme.com för att sedan byta till ett säg comviq-kort när man ska använda AnySim?

Det skadar nog inte att göra. AnySIM säger att man ska sätta i sitt nya SIM-kort innan man kör upplåsningen, men jag har utan problem kört upplåsningen på AT&T-kortet och bytt senare. Men som sagt, det skadar nog inte att göra det direkt mot rätt kort.

  • Medlem
  • 2007-11-02 13:26

Gött, idag anlände min sprillans nya 1.1.1-lur. Ett problem dock, mitt nummer har inte flyttats till Telia än (har 3G med 3 nu). Kan jag köra guiden ändå och sen slänga i mitt telia kort? Kanske ska avbryta innan anysim?

Ursprungligen av kosse:

Gött, idag anlände min sprillans nya 1.1.1-lur. Ett problem dock, mitt nummer har inte flyttats till Telia än (har 3G med 3 nu). Kan jag köra guiden ändå och sen slänga i mitt telia kort? Kanske ska avbryta innan anysim?

Att köra guiden med AT&T-kortet hela vägen har fungerat för mig. Men du kan ju också göra som du säger, vänta med att köra anySIM tills du får ditt nya, men göra allt annat fram tills dess.

Lite förvirrad!
Jag har en virgin 1.1.1 som jag kört iNdependence 1.2.5 och AnySim på. Allt fungerar klockrent. MEN nu skulle jag vilja lägga in installer.app för min iPhone med FW1.1.1.
Vågar jag köra Appsnapp bara för att jag vill installera installer.app, eller kommer det att bli konflikt med överskrivningar osv (den fungerar ju problemfritt nu). Det känns ju onödigt då min iPhone redan är upplåst och fungerande.
Finns det något annat sätt att installera installer.app (hittar inte att ladda ner bara installer.app någonstans) Det borde väl gå med iNdependence under Customize fliken bara jag kunnde ladda ner en installer.app för min 1.1.1 iPhone.
Någon som har installer.app för FW1.1.1 eller en länk för att ladda ner den.

  • Medlem
  • 2007-11-03 11:08

Adrian >>> Så jag kan köra fram tills anysim, så jag kan leka lite med telefonen, utan risk? Som det är nu kan jag ju bara njuta av dess glansiga yttre... Det är ju iofs inte fel heller.

Ursprungligen av kosse:

Adrian >>> Så jag kan köra fram tills anysim, så jag kan leka lite med telefonen, utan risk? Som det är nu kan jag ju bara njuta av dess glansiga yttre... Det är ju iofs inte fel heller.

Jag vågar aldrig påstå att något av detta är helt utan risk, jag har sett för många konstiga rapporter om problem, men generellt sett: Ja. Du kan leka med den, men undvik att installera alla möjliga konstiga program med Installer, det kan kännas bäst att den är så ren som möjligt inför upplåsningen.

Bevaka tråden