Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WACOM Digitalt ritbord Bamboo Fun A6 + Mac 0 <3?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj. Funderar på att köpa en liten Wacom-ritmojäng typ som WACOM Bamboo Fun A6. Nån som har tips, erfarenheter? Och det viktigaste av allt, vilka program kan man rita i? Måste man ha Photoshop? Jag vill huvudsakligen skissa.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-28 17:07

Pennan fungerar precis som en vanlig mus fast den är "mappad" till ritbordets yta. (om man vill) Finns program som har tiltfunktion, vet inte om bamboo pennan stöjder det men intous seriens pennor/bord stödjer det.

Mina egna erfarenter av wacoms produkter är enbart goda. Började sitta med A3 bord och efter man blev så van med penna började man totalt ignorera musen.

Hörde nått om att vissa versioner av Wacoms produkter har en lätt fördröjning som ska va störande, nån som har erfarenhet kring det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-28 21:34

jag köpte den billigaste Bamboo A6, och har en macbook pro där finns ingen fördröjning, däremot så är tryckkänsligheten eller variationen i linjen med pensel, inte speciellt
sofistikerad. (men jag brukar ändå stänga av den, för att veta exakt var penseln tar vid retusch) ... asch jag tycker den är prisvärd, och ergonomisk.

1
Bevaka tråden