Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med anslutningen vid Airport?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-10-28 18:02

Har precis startar upp min nya macbook & skulle försöka ansluta till det trådlösa internet.
har en pc sedan innan och får ju det att fungera galant på den.
Har öppnat Airport och den hittar det trådlösa nätverket, jag markerar det & skriver in rätt lösenord. Men så kommer det upp en ruta där det står "Ett fel uppstod vid anslutning till Airport-nätverket ".....". "
Har aldrig tidigare suttit framför en mac så vet därför inte om det är ngt fel på datorn eller med inställningen lr liknande. Men iom att datorn hittar nätverket & allt funkar som det ska på pc:n så borde det ju inte vara nätverket som spökar iaf. Eller är det macen & routern som inte kommer överrens? Kör med dlink.
Hoppas ni vet ngt som kan hjälpa mig, för blir galen snart
Tack på förhand!

Kan det vara så att den är låst till MAC-adresser?

När rutan för lösenord till det trådlösa nätverket kommer upp på Macen, testa att välja en annan kryptering, tex WEP 128 bit Hex (eller vad det nu står), istället för bara WEP.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-11-08 15:31
Ursprungligen av Mattias A:

När rutan för lösenord till det trådlösa nätverket kommer upp på Macen, testa att välja en annan kryptering, tex WEP 128 bit Hex (eller vad det nu står), istället för bara WEP.

Ooops sorry, glömde tacka. Det funkade perfekt att göra så

1
Bevaka tråden