Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Framtida Apple-prylar?

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-09 11:37

Ni har säkert sett den japanske designern Isamu Sanadas datorgenererade framtidsvisioner av Apple-produkter tidigare.
Han har bland annat designat en potentiell Apple-mobil och videokamera. Den sistnämnda i iPod-stuk.

De senaste månaderna har han designat något han kallar hiBook, en uppenbar spinoff på iBooken, fast snyggare!
Här är en bild på den:

Han har dessutom gjort en mock-up på hur de kommande PowerMac:arna (eller PowerfulMac, som han kallar dem) skulle kunna se ut.
Här är en bild på hans "PowerfulMac R9:

Det enda jag kan säga är: APPLE, ANSTÄLL HONOM!

Alla hans kreationer kan beskådas på www.applele.com.

• Medlem
  • 2003-05-09 14:43

Powerfulen var ju skitful!
Hoppas verkligen inte den kommer att se ut så...med svart imellan grymt peecee ju.Apples design avdelning håller absolut toppklass redan med flertalet utmärkelser och innovationer.

Min åsikt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-09 14:55

Powerfulingen var ful. Den andra röda grejen ser ut som en leksak, men är snyggare. Eloxerad aluminium i olika färger (blått, grönt, svart, silver, guld, lila, orange) vore kanske snyggt. Eller kanske inte. En del av Sanadas skapelser är dock häpnadsväckande snygga!

Sanadas hiPod-PDA.

En av Sanadas konstigaste skapelser. Var är snöret?

Den här påminner lite grann om en BeBox. Var är processormätarna ("blinkenlights")?

Senast redigerat 2003-05-09 15:12
  • Oregistrerad
  • 2003-05-09 15:58

Man skulle ju kunna hoppas på att Apple skapar en vardagsrumspryl som klarar allt i underhållningspryl. Med Gigabit, Airport Extreme och Bluetooth.

- Spela musik som iTunes och skicka ut SPDIF till förstärkaren
- Spela video från valfri dator i nätverket.
- Spela in TV och filmer med MPEG-4 till valfri dator över nätverket med timerfunktion.
- Kunna samla allt multimedialt material till ett ställe där det hör hemma; i vardagsrrummet.

HP har en liknande pryl, fast fattigare och fulare

• Medlem
  • 2003-05-09 16:08

hiPoden var väldigt lik nintendos nya gameboy advance....snygg!...men inte så praktist med en skärm att vinkla upp på en mp3/AAC spelare.

Har den här killen nån hemsida? Allt ni har visat upp var inte snyggt, men man ser att han har talang…

Läs längst ner i första inlägget.

Men jag får nog skaffa starkare glajjer!
tack så mycket!

Det är mycket man vill ha, speciellt om det står Apple på produkten. Själv fantiserar jag om följande produkter:

iCam
Digitalkamera med en upplösning på minst 5 megapixlar och OS X-gränssnitt i LCD-displayen.

iPhone
Mobiltelefon med all tänkbar teknik inbyggd och givetvis OS X-gränssnitt

iTV
Widescreen-TV i samma design som Cinema Display. Givetvis 32" minst.
Gissa själv vad TV:ns meny ska ha för gränssnitt...

Helst skulle jag se att Apple producerade all elektronisk utrustning som finns i ett hem. Drömmen vore att ha allt från kaffebryggare och diskmaskin till klockradio och DVD-spelare med Apples logga på.
Sedan ska allting ha trådlös förbindelse med AirPort-stationen med drivrutiner installerade för dom produkter man äger så att man på så sätt kan styra alla produkter i hemmet antingen från sin dator eller på distans via internet.

Tänk att kunna ställa in sin DVD-spelare med hårddisk att spela in ett program medan man sitter på jobbet, eller komma på att man aldrig drog igång diskmaskinen och därmed göra det på distans så att den är färdig när man kommer hem.

Ack du ljuva värld. Jag längtar...:rolleyes:

jag hade nån gång en mysko fantasi om att Apple skulle lansera ett sniper-gevär i eMac-stuket… jag borde nog söka vård…

• Medlem
  • 2003-05-09 16:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
jag hade nån gång en mysko fantasi om att Apple skulle lansera ett sniper-gevär i eMac-stuket? jag borde nog söka vård?

Borde vi väl många här om ska vara ärlig........:rolleyes:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-09 16:58

Jag vill ha en apparat tillverkad av Apple, kanske med namnet Apple Media Center, som kan spela DVD, MPEG-4, DivX osv och med vars hjälp man kan spara skivavbilder av sina (lagliga) DVD-skivor på en gigantisk hårddisk.

Naturligtvis ska den använda Mac OS X och i princip vara en komplett Mac. Dessutom ska den (genom någon sorts smart instickskort från Sony, eller kopplad till en PlayStation via Firewire) kunna spela spel för PlayStation 2 och 3.

Apple borde släppa en spelkonsoll som kickar stjärt! Fatta vad andelar de skulle roffa åt sig!

iBox?:D

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-09 17:14

Nej, det tror jag inte att Apple klarar av på egen hand, men kanske om de samarbetar med Sony eller Sega, eller om de eller Pixar skulle köpa Electonic Arts.

(Förresten: Infogrames har bytt namn till Atari!)

• Medlem
  • International user
  • 2003-05-09 17:14

Eh... rød ibook. Den dagen det kommer knall rød ibook , da reiser jeg til legoland heller...

De er flinke å lage 3d , men de powerfulmacene kan forveksles med bygninger og hus i Star Wars.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-09 18:42

Det dystra i sammanhanget är väl att de flesta av alla idéerna bara förblir drömmar hos sådana som oss.
Att bredda sortimentet till produkter som digitalkameror, spelkonsoler och tv-apparater skulle bli en riktigt kostsam historia och det har Apple inga resurser till.

Man kan ju ta exemplet med Microsoft, som gör hur mycket förlust som helst på Xbox, men som ändå fortsätter då det mer än något annar är en långsiktig satsning, och ett sätt att ha en ben inne på en mycket expansiv marknad. Och då gäller det att ha resurser.

Men drömma kan man ju...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-09 19:34

Ja precis. "Skomakare, bliv hvid din läst" sa man ju förr. Apple är en datortillverkare, inte en spelkonsoltillverkare. Men det hindrar ju inte att de kan samarbeta med Sony, Nintendo eller den stora Satan, Microsoft.

Senast redigerat 2003-05-10 10:54
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-09 19:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
...eller den stora Satan, Microsoft.

Huga!
*rysningar går längs ryggraden*

Skämt åsido tror jag det är bra att Apple m.fl. fungerar som en slags motpol mot MS, även om de kanske inte verkar så utåt.

Ni har rätt… Apple-produkter har man om man är seriös!

• Medlem
  • 2003-05-09 23:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Ni har rätt? Apple-produkter har man om man är seriös!

ooo nu har nån fattat......Bra!

Jag visste redan innan…Men ändå… Bara det att tanken på en spelkonsoll i den vita glansiga stilen med ett äpple på skivlocket… jag får gåshud vid tanken:eek:

• Medlem
  • 2003-05-10 00:28

mmmmm ja med ....(drömmer) : -)

• Oregistrerad
  • 2003-05-10 00:30

Spelkonsol... vilket påminner mig: Är det någon mer än jag som kommer ihåg Pippin ? :eek:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-10 00:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av flexable
Spelkonsol... vilket påminner mig: Är det någon mer än jag som kommer ihåg Pippin ? :eek:

Nej, tyvärr inte, men den är väldigt lik Sega Dreamcast. :eek:

Nintendo köper upp Sega. Apple köper upp Nintendo och Sony.

Det skulle bli ett fint företag för oss macanvändare.http://99mac.com/ubb/icons/icon7.gif

på tal om design så sörjer jag djupt att "dasslocks-ibooken" gik i graven. Jag har en sådan, men den har så liten kapacitet tyvärr att den mest är som en maskot att läsa tidningen med (eller 99mac för all del)... Dasslocket är nog den dator jag gillat mest genom alla tider... Man blir bara glad...

Jag är inte så förtjust i datordesign som den ovan, som påminner om sportbilar eller generatorer i marsexpeditionens rymdskepp...

Senast redigerat 2003-05-10 13:57

Det har du rätt i… jag har försökt få tag på ett dasslock. Den typen av design kanske blir trendig igen snart…

Jag måste erkänna att jag tycker synd om dig med den ohyggliga snuvan Laseranders... Man hoppar till varje gång du gör ett inlägg

Eh, va? Pratar du om min avatar… Han har inte snuva, han dreglar över sjyssta Macar… fast jag blev lite rädd där. Jag är nämligen en smula förkyld:)

jaha... jag trodde att det var näsan... men tydligen är det överkäken

Bevaka tråden