Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vågar man köpa en Ipod Nano gen 3 8 Gb OEM?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-30 20:50

Är i full gång att införskaffa 2 st iPod nano gen 3 8gb, finns en kille på blocket som säljer OEM ipoddar som är exakt lika som den licensierade, bara plockad av bandet innan den fick licensieringen av apple, får köpa dem för 1300 st i stället för 1795:-

Är det någon som ar någon erfarenhet av det?

Är det bara att glömma eller är det något som man kan fundera på?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-30 22:53
  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-10-30 23:10

vad menas med OEM?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-30 23:37

att det är en ipod som aldrig fick sin licensiering av apple

Ursprungligen av sjoden:

Är i full gång att införskaffa 2 st iPod nano gen 3 8gb, finns en kille på blocket som säljer OEM ipoddar som är exakt lika som den licensierade, bara plockad av bandet innan den fick licensieringen av apple, får köpa dem för 1300 st i stället för 1795:-

Är det någon som ar någon erfarenhet av det?

Är det bara att glömma eller är det något som man kan fundera på?

Glöm!Låter som antingen bluff piratkopior eller stöldgods. Finns inte en chans i världen att Apple skulle låta någon fabrik sälja OEM iPods med Applelogga.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-31 00:33

vet inte om de har fått någon logga... skall be killen skicka en bild på baksidan till mig

kollade någon länken som jag klistrade in? de ser äkta ut

Ursprungligen av sjoden:

vet inte om de har fått någon logga... skall be killen skicka en bild på baksidan till mig

kollade någon länken som jag klistrade in? de ser äkta ut

Visst,lika äkta som de flesta andra rena ipodkopior som snabbt visat sig vara ganska kassa.
Prset för de i annonser var dock inte speciellt lågt jämfört med originalipodarna.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-31 12:06

här är en bild av baksidan
img153.imageshack.us/img153/6843/52962838zm3.jpg

har blivit erbjuden 1100*2 för 2 st, en svart och en röd, men jag vet inte, finns nog antagligen ingen garanti på dessa apparater

jo det var garanti.....

"Hej. Tack för ditt svar.

Jag har inget företag eller hemsida och därför inget F-skattesedel.

Jag är endast distributör åt ett internationellt företag och det är dom som levererar och ger garantin, så det är dom som är ansvariga.
Du kommer att få företagets namn, nummer, serielnummer när du beställer då.

Om du är intresserad skicka dina uppgifter (namn, adress) så svarar jag på hur du betalar.
"

Senast redigerat 2007-10-31 15:22
Ursprungligen av sjoden:

här är en bild av baksidan
img153.imageshack.us/img153/6843/52962838zm3.jpg

har blivit erbjuden 1100*2 för 2 st, en svart och en röd, men jag vet inte, finns nog antagligen ingen garanti på dessa apparater

jo det var garanti.....

"Hej. Tack för ditt svar.

Jag har inget företag eller hemsida och därför inget F-skattesedel.

Jag är endast distributör åt ett internationellt företag och det är dom som levererar och ger garantin, så det är dom som är ansvariga.
Du kommer att få företagets namn, nummer, serielnummer när du beställer då.

Om du är intresserad skicka dina uppgifter (namn, adress) så svarar jag på hur du betalar.
"

Verkar väldigt oseriöst och låter mer och mer som ett Seinfeld avsnitt där Georges pappa ska bli rik på att sälja datorer hopskruvade i hans källare...

  • Medlem
  • 2007-10-31 20:35

OEM? Apple? Glöm det. Det skulle innebära att Apple säljer "omärkta" iPods till andra företag som får sätta sitt varumärke på dem. Löjligt, det finns inte. Använd dina pengar till något seriöst istället.

Hur kan man ens överväga att tro att detta skulle kunna vara sant?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-02 22:19

Annonsen är nu borttagen från Blocket.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-12 15:57

Nu har det kommit en ny från något annat företag....

http://www.blocket.se/vi/14126925.htm?ca=7_s

Piratkopior.

JAg blev lite ställd av följande;
MP3/WMA/AMV/(kan spara WMV, WMA,ASP,MPG,MPEG,MOW,AVI,till AMV) Stöder MPV,MPEG1/2 Layer 2/3, 8-448Kbps

Kan det verkligen stämma? Min classic kan då inte göra ovanstående. Och vad sjutton är amv?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 21:50

Låter för bra för att vara sant. En iPod som tog .avi direkt skulle inte vara dumt alls.

1
Bevaka tråden