Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högerklick på PB G4 i Leopard

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-30 22:19

Som vanligt, osäkert om denna tråd hör hemma i Mac OS X-forumet eller här. Känns ändå som att det är logiskt att de flesta med Powerbooks läser detta forum och därför kan tänkas svara på min fråga

Till saken, det är såhär att jag funderar på att uppgradera min Powerbook till Leopard, men blev osäker nu när jag läste att Sidetrack inte fungerar i Leopard ännu, p g a en sen ändring från Apples sida. Det känns ovärt att byta till ett OS där jag inte kan scrolla med trackpaden eller högerklicka, trots att resten av OSet är modernt.

Vet någon något annat sätt att få högerklick och scroll i Leopard? Annars blir det till att vänta på en uppdatering av Sidetrack, men jag är ju så sugen!

Uppgraderade igår, och sitter med samma problem. Någon som har en lösning?

//fredrik

• Medlem
  • International user
  • 2007-12-14 10:45

Ctrl+musklick.

Yes!!

Det finns en beta-version (för närvarande 1.6b3) av SideTrack som fungerar i Leopard.

Läs mer här:
http://www.ragingmenace.com/index.html

Man ska alltid vara lite försiktig när det gäller beta-versioner, men enligt betygen och omdömena på VersionTracker så fungerar den utan problem.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20854

Men jag har plötsligt högerklick på min pbg4-1.67. Jag upptäckte det av en slump och njuter nu hejdlöst av ett mycket bekvämare surfliv på datorn. Två fingertoppar med var sitt samtidigt och distinkt nedslag i pet-plattan och vips dyker det upp kontext-menyer och annat skoj.
Det här låter väl larvigt men om jag har sidetrack installerat, hur vet jag då det? Jag kan inte utesluta att jag experimenterat med det men nu hittar jag inget när jag söker på det i datorn.

Ursprungligen av David Slättne:

Det här låter väl larvigt men om jag har sidetrack installerat, hur vet jag då det?

I så fall ligger det som en "PreferencePane" i Systeminställningar.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-15 09:56

iScoll2 fungerar utmärkt i leopard, så man slipper sidetrack

1
Bevaka tråden