Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar alla DivX-codec för WMP även för mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fungerar alla codecs som finns för Divx till Windows media player även i Mac-versionen?

• Medlem
  • 2003-01-11 13:53

Nej, lika lite som QT-codecar för mac fungerar på QT för Windows....

OK. Misstänkte det. Men jag är superamatör på Mac så man måste ju fråga. Annars får man ju inga svar.
Hur kör man Divx-filmer i OS 8.X då?
Eller gör man inte det...?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pelleman:
OK. Misstänkte det. Men jag är superamatör på Mac så man måste ju fråga. Annars får man ju inga svar.
Hur kör man Divx-filmer i OS 8.X då?
Eller gör man inte det...?

På 8.x-sidan blir det nog till att ladda ner en codec som stödjer DivX. Gå till versiontracker.com och sök på "DivX". Tror att du bör finna 3ivx-codecen där - den ska fungera ihop med QuickTime-player (och liknande).

Good luck!

• Medlem
  • 2003-01-11 19:03

Hmmm OS8 är inget idealt system för Divx.. OS8 är ett gammalt system och divx är en relativ ny codec...

Vill nog rekomendera OSX

3ivx och divx5 funkar, men du kommer få problem med ljudet, på 3ivx så får du "doctorera" filen med det medföljande 3ivx-doctor (tar ca 1-minut) divx5, använd Avi2mov

http://3ivx.com/download/macos.html
http://www.divx.com/software/detail.php?id=4

Blir nog problem med OS X i en gammal 8100...
OS 9 möjligtvis.
Tråkigt att behöva ta till PC för att kolla film. Men det gör inget. Mitt 8100 projekt är mest till för att få en inblick i Mac-världen.
Man kan ju inte förvänta sig att en så gammal maskin skall vara en multimedia-racer.

[ 11 Januari 2003, 21:48: Meddelandet ändrat av: Pelleman ]

• Medlem
  • 2003-01-11 22:09