Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar alla DivX-codec för WMP även för mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fungerar alla codecs som finns för Divx till Windows media player även i Mac-versionen?

• Medlem
  • 2003-01-11 13:53

Nej, lika lite som QT-codecar för mac fungerar på QT för Windows....

OK. Misstänkte det. Men jag är superamatör på Mac så man måste ju fråga. Annars får man ju inga svar.
Hur kör man Divx-filmer i OS 8.X då?
Eller gör man inte det...?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pelleman:
OK. Misstänkte det. Men jag är superamatör på Mac så man måste ju fråga. Annars får man ju inga svar.
Hur kör man Divx-filmer i OS 8.X då?
Eller gör man inte det...?

På 8.x-sidan blir det nog till att ladda ner en codec som stödjer DivX. Gå till versiontracker.com och sök på "DivX". Tror att du bör finna 3ivx-codecen där - den ska fungera ihop med QuickTime-player (och liknande).

Good luck!

• Medlem
  • 2003-01-11 19:03

Hmmm OS8 är inget idealt system för Divx.. OS8 är ett gammalt system och divx är en relativ ny codec...

Vill nog rekomendera OSX

3ivx och divx5 funkar, men du kommer få problem med ljudet, på 3ivx så får du "doctorera" filen med det medföljande 3ivx-doctor (tar ca 1-minut) divx5, använd Avi2mov

http://3ivx.com/download/macos.html
http://www.divx.com/software/detail.php?id=4

Blir nog problem med OS X i en gammal 8100...
OS 9 möjligtvis.
Tråkigt att behöva ta till PC för att kolla film. Men det gör inget. Mitt 8100 projekt är mest till för att få en inblick i Mac-världen.
Man kan ju inte förvänta sig att en så gammal maskin skall vara en multimedia-racer.

[ 11 Januari 2003, 21:48: Meddelandet ändrat av: Pelleman ]

• Medlem
  • 2003-01-11 22:09

hmm 8100:an kom mars 1994.. Pentium 66 var den vassaste pc´n då... du kan nog spela divx på den, men den kommer att droppa frames som attan.....

Det här är en 80Mhz. Skall se om det går att plundra en 110Mhz på processorn.
Men jag tänkte drämma i rätt mycket RAM.
256Mb går det i. Vet inte om det hjälper.

Kan bli en rätt dyr uppgradering - femvoltsminnen är inte direkt billiga, för att uttrycka sig milt. PPC 601 var heller aldrig riktigt vad jag skulle vilja kalla en särskilt lyckad processor, och 30 MHz till kommer definitivt inte att vara tillräckligt för att kunna köra divx annat än möjligen i frimärksstorlek. Beklagar...

Enligt Pär här på forumet som solidariskt donerar datorn till mig är det vanliga 72-pin minnen det skall vara och det kan väl inte vara så svårt att hitta ngn gammal Pentium etta att korpa minnen ur. Köpa nya känns väl inte så aktuellt.
Men DivX. Vad f*n tänker jag med? Så klart den inte pallar med det.
Men tror ni den orkar med OS 9 då?

• Medlem
  • 2003-01-12 02:23

Senaste systemversionen som fungerar på den är 9.1.. men jag skulle rekomendera 8.1 eller 7.6.1.. möjligen 8.6

[ 12 Januari 2003, 02:24: Meddelandet ändrat av: nixon ]

1
Bevaka tråden