Jag har sökt, utan att hitta, någon tråd om detta problem.
I en för övrigt problemfri install av Leopard på min MBP, vill inte Mail hämta alla mail från mit IMAP-konto. Det ska noteras att om jag uppgraderar Tiger så vill inte nya Mail ens hämta inboxens nya mail.
Alltså har jag gjort en "ren" installation (dvs raderat HD och installerat utan att varesig arkivera eller överföra användarinfo) och sedan manuellt satt upp mailkontot.
Mail hämtar därefter alla mappar snyggt (även alla "mappar i mappar") men bara meddelanden i 2-3 mappar (inbox, sent och drafts), övriga mappar är tomma.
IMAP-kontot innehåller ungefär 720 MB (styvt 4700 mail i 50 mappar)
Jag har låtit datorn stå igång (stängt av "vila") ett helt dygn för att låta den få tid på sig att synkronisera kontot, men det gör ingen skillnad. De mail som har hämtats ligger kvar men inga nya har synkats ner.
Några "små" IMAP konton (ett hos samma operatör och ett hos Telia, samt .Mac) fungerar felfritt - fast de är mest runt 10-12 MB med bara 2-4 mappar.
Notering: Jag har bootbar backup av min ursprungliga Tiger (sänder en tacksamhetens tanke till SuperDuper!) på FW-disk och den funkar fortfarande korrekt. Så jag vet att det inte är nåt som skett med mailkontot under/efter själva installationen.
Några tips, någon?