Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard licens?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-01 09:52

Någon om vet hur licenser fungerar för Leopard?

Jag hae beställt en skiva men väntar på den. Efter lite spårning av paket så ser jag att den inte kommer dyka upp förrän efter helgen. Vad händer om man lånar en kompis skiva och installerar från den? Blir det problem då?

// Andreas //

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-01 10:03

Du får inga tekniska problem, men om du inte har betalat (i förväg) för skivan du har beställt så bryter du mot Apples licensvillkor.

Detta är, såvitt jag förstår, ingen skillnad för Leopard mot tidigare versioner av Mac OSX.

Stämmer, inga licensnycklar eller annat krångel. Bara tuta och köra.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-01 10:56

Ok, man vill göra rätt för sig och jag tycker att man gör det om man betalar för sig som i det här fallet. Men samtidigt vill man ju försöka undvika så mycket problem som möjligt. Det är jobbigt om man får problem och måste installera om allt direkt när man får sin egen skiva levererad.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-01 11:08
Ursprungligen av berg82:

Ok, man vill göra rätt för sig och jag tycker att man gör det om man betalar för sig som i det här fallet. Men samtidigt vill man ju försöka undvika så mycket problem som möjligt. Det är jobbigt om man får problem och måste installera om allt direkt när man får sin egen skiva levererad.

Tro mig, du får inga problem

Jag använder en sk. familjelicens (får installeras på 5 datorer i samma bostad) där jag använder samma skiva till flera datorer. Och det har ingen som helst betydelse för varje enskild dator! De är alla unika maskiner med eget, väl fungerande, operativsystem.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-01 11:17

Ok, stort Tack fört era snabba svar!

1
Bevaka tråden