Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWeb-.Mac-peka domän

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-11-01 10:50

Går det inte att peka sin .se domän till sin .Mac hemsida ?

Kör den där test perioden på 60 dagar och har gjort en sida i iWeb som jag publicerat på .Mac och tänkte peka min .se adress dit,men det verkar inte gå !

https://domanhanteraren.iis.se så får jag meddelandet “Felaktigt hostnamn angivet”.

Enlig iWebs hjälpsidor så ska det gå att använda egna domännamn för webbplats publicerad till .Mac.
Man ska alltså i iWeb välja arkiv ,ställ in personlig domän därefter ska man komma till .Mac-webbplats och följa anvisningar där .Men där finns inga sådana anvisningar,inte vad jag kan se,eller är det inte möjligt att göra sånt när man kör test perioden av .Mac ?
Är den någon som vet något om det här ? Please.

Det finns otaliga trådar om detta problem här på 99.se.
Tips: Sök en gång innan du ställer frågan.

peka om .se till .mac

• Medlem
  • Örebro
  • 2007-11-02 22:51
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det finns otaliga trådar om detta problem här på 99.se.
Tips: Sök en gång innan du ställer frågan.

peka om .se till .mac

Ok, då är det jag som måste vara totalt okunnig när det gäller att använda en sök funktion,för hur jag än söker så hittar jag ingenstans där man kan läsa om:

Enlig iWebs hjälpsidor så ska det gå att använda egna domännamn för webbplats publicerad till .Mac.
Man ska alltså i iWeb välja arkiv ,ställ in personlig domän därefter ska man komma till .Mac-webbplats och följa anvisningar där .Men där finns inga sådana anvisningar,inte vad jag kan se,eller är det inte möjligt att göra sånt när man kör test perioden av .Mac ?

1
Bevaka tråden