Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Huawei E220 i Leopard?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-04 21:50

Vad får ni för hastigheter? Jag provade först en PC och det gick fint som bara den. Bytte sedan dator till Macbooken och då gick det plötsligt inte lika snabbt

Ursprungligen av Frhog:

Vad får ni för hastigheter? Jag provade först en PC och det gick fint som bara den. Bytte sedan dator till Macbooken och då gick det plötsligt inte lika snabbt

Kostar 69 kr/mån. (kväll/helg)
Jättebra tycker jag.

Jag har Tre 7,2 Mbit och kör Leopard på en MBP C2D 2,16 GHz. Jag har installerat drivrutinerna (v. 2.7, intel) från tre.se och det fungerar bra, ligger oftast runt 3-5 Mbit/s.

Enda problemet jag har är att den kopplar ned väldigt ofta. Flera gånger i timmen. Det jag får göra då är att dra ur usb-kabeln till modemet och ansluta igen.

Jag har följt denna guide: http://www.nissestark.se/faq/huawei-leopard.php. Har kontrollerat flera gånger att jag har rätt inställningar.

Någon som har liknande problem?

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-02-11 23:36

stefanduberg: jamen det e juh så det jävlas med mig

Modemet funkar jättebra -- när det nu funkar. Men det kopplar ner hej vilt utan förvarning (eller eftervarning heller för den delen). Grymt störigt när jag försöker ladda hem något. Måste ändå medge att det har börjat bli lite bättre efter att jag installerat de senaste drivrutinerna... Får väl installera Leopard oxå, så funkar det kanske helt smärtfritt...

AddeDaMan: Tack för att du försökte tipsa mig. Har läst hela denna diskussionen å allt annat jag kunnat hitta redan...

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-02-15 22:08

Jag har installerat ett Huawei 3G-modem från Telia på min bärbara Mac. Det funkar fint men ibland går det så sjukt långsamt i och med att den kopplar ifrån 3G och går ner på EDGE (2G).

På Telia säger dom att det kan gå snabbare med 2G om man väljer bort att modemet försöker koppla upp sig på 3G, vilket tydligen ska dra en del kapacitet från surfandet.

Med MobileConnect-mjukvaran kan jag inte välja om jag vill köra 3G, 2G eller både och. Finns det något annat program för att göra det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-23 23:01

Det förvånar mig att Tele2:s support i dag hävdade att det var mobileinternet.tele2.se som gällde. Hade provat allt tills jag till slut ändrade till internet.tele2.se i stället och jag uppkopplad i loppet av 10 sekunder.

Hej på er...är switcher sedan ca två veckor, MacBook 2.4ghz. Jag fick igång mitt e220 problemfritt...knappt man vågar skriva så

Jag hade använt det på min PC tidigare och uppdaterade det för turbo-3G på PCn enligt Telias anvisningar. Sedan tog jag drivrutinerna ifrån Telia via ett USB och in i min Mac. Jag följde instruktionerna ifrån Telia som finns på denna länk

http://www.telia.se/privat/kundservice/support/mobilt/supportmobiltbredband/supportmobiltbredband.page#Huawei_E220

Hoppas det kan hjälpa någon som har Telia

Jag har dock inte testat hastigheten som många andra beskriver...märker dock ingen skillnad alls jämfört med då jag körde det på PC.

Ha det bra!

Hej, fick nyss igång mitt Huawei E220 på min iBook G4 med os x 10.4.11 (tiger tror jag?). Operatör telia.

Enligt telia själva krävs en mac med intelprocessor men stegen ovan fungerade alldeles utmärkt, macens förträfflighet behöver väl inte nämnas ytterligare fler gånger?

Har inte testat hastigheten än men jag är fortfarande i chocktillstånd över att det ö h t fungerar.

Bevaka tråden