Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IBM kommer att släppa G3-processorer på 1 GHz och snabbare

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-09 21:54

Jepp, IBM har PowerPC 750GX ("Gobi") på över 1 GHz på gång. Kommer den att hamna i iBook?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-10 13:28

Har inte G3:or på uppåt 1Ghz funnits ett tag? Min uppfattning är att Apple stenhårt lever i en värld där iBooken INTE får på något vis konkurera med PowerBooken. Så var det med iMac vs PowerMac (G3-processorn fanns i högre klockfrekvenser än G4:an men inte såg vi dem förrän G4:an kom ur sin svacka).

Detta är helt idiotiskt av Apple. De måste sluta "leka" med hemanvändarna. iMac på 1.42 Ghz, 17" och Radeon 9700 skulle vara en bra hemdator. Men nej, vi kan bara få en cache-lös 1Ghz:are och superdrive är ett måste. Störande. Irriterande.

Okej, jag vet att det lätt blir förrvirrande för kunder vad de ska välja. Tittar jag på Dells-maskiner blir jag minst sagt det. Alla har typ 2.5-3.0 Ghz processor men de skiljer sig flera hundra procent i pris beroende på moderkort, grafikkort m.m.

Hur som haver... Vi lär se en iBook 1Ghz när PB12" ligger på det också, om inte Apple lyckas dra en riktig rövare och boosta PowerMac/Book till PPC970/980 och iMac/iBook till G4:or. Det senare är mindre troligt, men vi kan ju alltid hoppas...

1
Bevaka tråden