Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krånglande SSH

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en 1.0.2 uppgraderad till 1.1.1, upplåst med anysim med nyaste iNdependence 1.2.5. Allt har fungerat bra, Installerade Installer.app och körde in lite småprogram. Upptäcker att "services" inte fungerar - finns ingen knapp för att stänga av SSH. Inser att jag missat några filer.

För säkerhets skull kastar jag allt jag hunnit trycka in å börjar om från början, installationen av SSH/SFTP/SCP går utmärkt men när jag ska installera Installer.app igen (från iNdependence 1.2.5 ) så dyker detta upp:

"couldn´t connect to SSH server. Ensure IP adress is correct, phone is connected to a network, and SSH is installed correctly."

Fungerade utmärkt minuterna innan - vad kan ha hänt? Nätverket verkar fungera som vanligt...

Har även prövat att ladda ner Installer.app direkt i telefonen från http://jailbreakme.com, men efter att safari avslutats så händer inget mer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-02 15:14

Är din WiFi igång? Kolla extra noga så att IP-nr i iPhonen är det som du anger i Independence. Testa annars att ta bort den trådlösa nätverksanslutningen och anslut igen. Annars ta bort SSH via Independence 1.2.5 och installera om SSH.

Har kollat och allt stämmer. Startat om telefonen och installerat om SSH flera gånger, den delen verkar fungera men sen tar det stopp...

Finns det något annat sätt att installera installer.app? Verkar konstigt att det inte fungerar direkt från telefonen via deras hemsida...

Funderar på att göra om ALLT från början, hur gör man det enklast och på rätt sätt utan att paja den helt å hållet?

Ursprungligen av dvraptor:

För säkerhets skull kastar jag allt jag hunnit trycka in å börjar om från början, installationen av SSH/SFTP/SCP går utmärkt men när jag ska installera Installer.app igen (från iNdependence 1.2.5 ) så dyker detta upp:

"couldn´t connect to SSH server. Ensure IP adress is correct, phone is connected to a network, and SSH is installed correctly."

Är du säker på att SSH är installerat som det ska? Jag hade nämligen samma problem som du. I iNdependence såg det ut som om SSH installerats men när jag skulle ansluta fick jag samma felmeddelande som du.

Det som löste det för mig var att jag istället för att hålla inne "home" och "sleep" för omstart så höll jag inne "sleep" och sen "slide to power of"

Johan

Har prövat att stänga av telefonen på alla möjliga sätt, kört reset på den trådlösa nätverket osv...
Går att logga in med SSH via terminalen så det verkar ju vara korrekt installerat på telefonen.
Kan man lägga in Installer.app på något annat sätt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-03 12:33

Tror det finns guide för att lägga in installer via Terminalen. Sök här på forumet.

1
Bevaka tråden