Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med ikonbyte

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjosan
Har nyss gått och blivit med en mac, underbart.
Men har en fråga till er lite mer erfarna macare.

Jag vill byta icon på en del program, och har laddat ner ett "pack" med några jag gillar.
I denna samling med ikoner finns alla i formaten .ICO, .PNG samt .ICNS.
Jag tar ett program och visar det i findern, tar Äpple + I för att få fram infon, gör samma sak med iconen.
Men det finns ingen icon uppe till vänster på någon av filformaten för iconerna, samma för alla "pack" jag laddat ner.
Istället för en bild av ikonen är det en liten ikon med filändelsen på.

Ni förstår säkert, men här är en bild ifall att:
http://img518.imageshack.us/img518/6580/bild1mk0.png

Vad gör jag för fel?

Tack på förhand
Johan

ladda ner candybar och byt ut det där eller but ut iconen som ligger i "applicationsmappen" till prgrammen. Ta "Show package contents", "Contents", "Resources" och sen leta upp den där och byt ut den.

Kan du inte bara markera själva filen (ikonen) i Findern, utan att gå via Get Info, kopiera den, och sedan klistra in den på "Get Info-ikonen"? Det fungerar bra här.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-17 20:17

Precis markera ikonen, Äpple +c, sen äpple + i på det program som du vill byta så klistra in med äpple + v.
Funkar

Annars är Candybar ett roligt program, som man kan gilla om man orkar byta ikoner runt om i systemet. Sök på versiontracker.com

1
Bevaka tråden