Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen är paj!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-11-02 18:49

För en drygt vecka sedan installerade jag Leopard och livet lekte. Men sedan inträffade något mystiskt då min skärm helt plötsligt fick fnatt. Bilden har börjat flimra. Ibland ser jag knappt det jag skriver. Men det är inte ofta det händer, men då det händer är det väldigt jobbigt för min del. Det är irriterande för ögat. Och jag antar att något är väldigt fel med skärmen som jag har på min Macbook. Problemet dyker upp sporadiskt.

Macbooken köpte jag för ett drygt år sedan, och jag har fortfarande garanti kvar som går ut först om en månad. Hur skall jag göra tycker ni? Åka in till Inlife/Macoteket/Lanmaster som finns här i Stockholm och visa problemet eller ringa Applestore och skicka iväg den dit? Dessvärre måste jag ha en jäkla stor tur om jag skall kunna visa detta för pojkarna i Stockholm, då problemet dyker upp när den själv känner för det. Om jag t.ex. använder min digitalkamera för att filma det, räcker det som bevis om jag t.ex. skickar iväg den till Applestore? Finns det verktyg som kan kolla detta?

Jag blir galen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-03 01:29

Du kan lämna in den för fel som inte uppstår hela tiden. Tips är att ringa Apple och få ett supportnummer. Då tar alltid MacCenter emot den som garantiärende, eftersom de garanterat får pengar av Apple för reparationen.

Kan vara bra att veta; så är det nämligen.

1
Bevaka tråden