Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna Systeminställningar!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-10 08:56

Helt plötsligt kan jag inte öppna Systeminställningar... Ikonen kommer upp och studsar ett kort tag men sen försvinner den och inget händer.
Det samma hände med Realplayer för länge sen (fortfarande inte löst sej) men detta är lite mer kritiskt..!
Måste jag installera om systemet eller finns det nån annan lösning?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-10 09:04

Prova med att radera com.apple.systempreferences.plist
Det är en preferensfil till systeminställningar, den kan vara skadad.
När du startar systeminställningar så skapas en ny ren prefs själv.
Kör med din filsökaren, så hittar du den.

• Oregistrerad
  • 2003-05-10 09:17

Nepp, det funkar tyvärr inte.

Kanske du kunde ladda hem Cocktail och köra Pilot-grejorna så kanske det hjälper. Sök på Versiontracker.

• Oregistrerad
  • 2003-05-10 10:13

Eller prova Cache Out X. Hittas oxå på Versiontracker.com.

//Rob

• Oregistrerad
  • 2003-05-10 11:37

Tack för all hjälp men det vägrar funka .
Får väl försöka få tag i nån med bredband för att uppgradera till 10.2.6

• Oregistrerad
  • 2003-05-11 00:32

Öppna Terminalen och skriv softwareupdate. Om du är uppkopplad till internet så får du en lista av alla uppdates. För att installera en update skriv sudo softwareupdate updatenamn.

//Rob

Tobbe the Darwdevil out of Bumtribe a.k.a. Ödlediggarna? Har du fått rätt på möget?

/niklas

• Oregistrerad
  • 2003-05-19 10:50

hehehe... tror du har förväxlat mej med nån annan! har ingen aning om vad du snackar om iaf... jag heter lundin i efternamn och bor i kina, mest.

He he... skojigt att min Tobbe sitter i Frankrike med samma problem. Hursomhelst, om du har hittat någon trevlig lösning så får du gärna berätta så att jag kan vidarebefordra till "den andre".

• Oregistrerad
  • 2003-05-19 11:27

tja, jag backupade det viktigaste och formaterade om, funderar på om det kanske var nåt slags hårddiskproblem..? hade även problem med att stänga av datorn ibland. men nu är det allt det borta, rätt skönt att slippa den uttjatade mp3-samlingen faktiskt

Okej, allt frid och fröjd alltså.

1
Bevaka tråden