Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash hjälp. Streamad banner frågor..

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-03 17:43

Hej alla glada.
Sitter med ett litet problem här mitt i halloween helgen, och har ingen support att fråga.

Jag ska iaf göra en banner som ska streamas, och har fixat en stream ifrån www.qbrick.com. Har aldrig gjort detta tidigare och har några små funderingar, och eftersom jag inte är ett flashproffs så känner jag att jag gärna skulle få lite visa ord..
Jag har iaf gjort en liten animerings loop som ska ligga som en trigger/skal på dn.se.
När man klickar på den så startas den streamade swf filmen, och när man klickar på filmen så ska man komma vidare till kundens hemsida, det är själva flödet.
Filmen jag tänker leverera till qbrick är som sagt en swf, som har en länk till kunden i sig. Saken är när jag testar detta på min server så får jag inte den sista länkningen att funka,,, dvs, när jag klickar på triggerskalet så startar filmen utan problem, men när jag klickar på filmfilen så funkar inte den sista länkningen till kunden sida.

--
Från trigger till den stramade filmen kör jag:

on (release) {
loadMovieNum("filmens_adress_och_namn",99);
}

och detta funkar utan problem..

--

Från filmen till kundens sida kör jag ett behavior:

on (release) {
//Goto Webpage Behavior
getURL("http://www.kundensida.se","_blank");
//End Behavior

}

--

Och det är denna länkning jag inte får att funka, har gjort min testsida i dreamwaever där jag lagt in triggern, och den funkar som sagt mot filmen, men sedan så är det stopp.. Vet inte om det finns något flash geni som har en sekund över till att ge mig lite skön input.

/Fred

--

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-03 21:19

Jag har lyckats lösa det,, tack gogle.

hey!
är lite sugen på att veta vad det var som inte funkade, för i mina ögon borde det funka aldeles fint!
hade det med qbrick att göra? för koden ser väl helt ok ut??

1
Bevaka tråden