Använder själv faktiskt mitt trådlösa tangentbord oftare än fjärrkontrollen, har även hört att det ska gå att få FrontRow att lira med mobilen via salling clicker men inte testat det...
Då Frontrow nu är inbyggt in leoparden så fick jag möjligheten att testa det. Jag behövde inte använda salling clicker för att styra front-row utan det funkade rakt av med min k800i. Bara att para enheterna sedan drar man igång "remote desktop" på mobilen (inbyggd program på de fleste SE telefoner med bluetooth). Det funkar jätte bra! Bättre än med fjärkontrollen efter som att den går på ir, med bluetooth slipper du ha "ren luft" menllan fjärren och datorn.
Just vad jag tänkte föreslå. Så gör jag.
Jag passar på att ställa en relaterad fråga:
Kan man inte köra delade diskar i Front Row?
Det finns ju en meny som heter Delat men mina delade diskar dyker inte upp där.
Ganska korkat, eftersom på systemdisken får man ju inte in många filmer.
Anledningen till att du kan välja "delat" är om någon annan dator i ditt nätverk delar ut tex itunes bibblan eller iphoto, så behöver du inte byta dator för att köra frontrow ifrån den, utan du byter bara "källa", funkar bra med PC som har itunes också, sjukt smidigt att bara ha en dator kopplad till stereo&tv men kan front-row:a från alla burkar på nätverket. I like
Sedan flyter det inte så bra på min G4 1,5ghz 1,25gb ram, gissar att frontrow inte är speciellt bakåtkompatibelt.