Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att bränna DVD skivor i Leopard

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-04 10:28

Hej,

Jag har problem att bränna dvd skivor med den inbyggda bränn funktionen i finder. Problemet uppstår när den ska verifiera dvd skivan innan den starta verifieringen så spottar datorn ut skivan och säger att skiva är oförlitlig. Har testat med dvd brännaren som sitter i dator och även en externa brännare det funkar inte heller samma problem.

Jag har testat i toast 8.0.1 och där funkar allt bra har även testat i itunes funkar där med..

Så min fråga är kan det vara någon bug i leopard?? Någon annan som har samma problem??

det är en imac 2.16 GHz Core 2 Duo

/mattis

Senast redigerat 2007-11-07 21:32

Jag har ett liknande problem. Jag har problem med dvd-rw skivor. Jag kan inte bränna dvd-avbilder på dvd-rw, för då bränns dom i nåt iso 9660 format istället för udf, som det borde vara. Det spelar heller ingen roll om jag bränner toast eller skivverktyg. Jag har provat med olika fabrikat av skivor.

Tar jag däremot en vanlig dvd-r skiva, och bränner samma dvd-avbild på exakt samma sätt, så blir det hur bra som helst. Mycket skumt, detta har jag aldrig haft problem med i Tiger. Hoppas det är en bugg som kommer att åtgärdas.

Jag håller precis på och letar här i forumet nu, för att se om andra råkat ut för nåt liknande.

1
Bevaka tråden