Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPod Video tror den laddar hela tiden

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-11-04 11:03

Hejsan, jag har haft min iPod nu i lite över ett år och den har fungerat bra.. men på sistone så har den börjat tro att den fortfarande laddar när man tar av den från laddning... Dvs att "Laddat" bilden hänger sig kvar i iPodens vila och tömmer batteriet... Jag har prövat att byta batteri själv på iPoden men det gav inga resultat utan iPoden har fortfarande samma problem.. Har återställt den på 4 olika datorer nu, både Mac och PC utan resultat. Är det någon här som har samma problem eller vet något om mitt problem så skriv gärna det här eller skicka mail eller PM!

P.S - Det är en iPod Video 30Gb och jag kan ladda upp bilder på felet om ni vill..

Tackar // Jonathan

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-05 16:19

Jag har precis råkat ut för exakt samma problem med min Mini. Måste bero på ett fel i dockkontakten, som gör att den tror den är i laddningsläge.

Ska prova att putsa dockkontakten lite, annars är det väl "bara" att köpa en ny. Den har ju hängt med ett tag, och batteriet börjar bli sådär.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2007-11-05 18:57

Tack så jättemycket för svaret, har faktiskt inte tänkt på att det kan vara det som är problemet.. ska testa det någon dag.. Om du gör det så skriv gärna hur resultatet blev!

Tackar // Jonathan

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-06 09:01

Jag lät batteriet dö, och sedan tog jag en putsduk och en pincett och försökte göra rent dockkontakten. Därefter gjorde jag en återställning, och nu verkar den faktiskt ha hostat igång som den ska igen!

Jag har inte använt den så mycket ännu, men man kan ju hoppas att det håller i sig. Jag vill helst lägga pengarna på andra grejer just nu...

• Medlem
  • Höganäs
  • 2007-11-07 22:35

Seretur, jag försökte med det du sa... Kan du vara lite mer specifik eller kontakta mig över MSN så vi kan diskutera detta. Gjorde som du skrev och återställde iPoden, funkade bra tills jag startade om den. Sen kom "laddat" igen när jag skulle sätta i vila..

1
Bevaka tråden