Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Banner-tävlingen?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur fungerar den tävlingen? alltså inte regelmässigt för det står ju på sidan utan mer hur funderar röstningen? man kan ju bara rösta en gång /nätverk eller vad de nu heter, är det en gång/ip som menas då?

Tänkte på att de borde ju vara fuskis för vissa som sitter på ett nätverk som tilldelas nya IP-adresser hela tiden vilket då gör att dom kan rösta varje gång de tex loggat in på sin jobb dator?

Vissa av de i topplistan undrar man ju egentligen vad dom gör där....enligt min smak då. Finns så många mycket bättre. Så därför undrar hur röstningen fungerar..för om vissa kan rösta fler gånger än andra så är det ju inte jämnt mellan deltagarna i tävlingen.

Vore det inte en idé att nollställa röstningen strax efter sista inlämningsdag?

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-04 19:53

IP-området t ex 192.168.xx.xx är densamme och man kan då bara rösta en gång per IP-område. Så de som har dynamiska IP-adresser, så förändras inte IP-området utan endast de sista siffrorna i kombinationen. Rätta mig någon om jag har fel...

Endast två vinnare kommer ur röstningsfunktionen. Ytterligare två kommer att röstas fram av 99.se-teamet och även ytterligare två kommer att röstas fram från Microsofts jury.

Så även om röstningsfunktionen blir "orättvis" så finns det ytterligare 4 seriösa chanser!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-04 23:17
Ursprungligen av Reisan:

IP-området t ex 192.168.xx.xx

...är din interna IP-adress, för att se din reella IP-adress, klicka in www.whatismyip.com

Jag visste att de var något lurt med röstningen att folk fusk röstade!
Men de är bra att de har uppmärksammats nu!

Dålig stil tycker jag att fuska i den typen av tävlingar!

Ursprungligen av JonasEk1:

Dålig stil tycker jag att fuska i den typen av tävlingar!

I vilken typ av tävlingar är det bra stil att fuska?

Jag har t ex inte kunnat röstat - jag har dynamisk ip från bredbandsbolaget (inte över egen router)

Okej men de är ju bra. Vill bara att tävlingar som denna ska vara rättvist.

Vi träffar Microsoft i veckan - tävlingen närmar sig ju sitt slut. Det är E N O R M T många som lämnat in bidrag. Betydligt fler än vi någonsin kunnat drömma om!

1
Bevaka tråden