Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Finns en liten chans att de fortfarande är 1.1.1 men antagligen är det en som de har fixat TIF exploiten på. Vad jag har för mig när de släppte 1.1.1 så tog det en liten stund innan alla blev 1.1.1.
På den andra fråga så är det bara tiden som kan berätta det. Ingen kan säga om det finns ett nytt jailbreak ute då. Det beror på hur duktiga Apple har varit med att fixa "hålen".
Hackarna är duktiga på sin sak, men i takt med att Apple täpper till säkerhetshålen och metoderna för att fixa aktivering och jailbreak så kommer det att bli svårare. 1.1.2 kommer allra troligast att knäckas. Men om det tar 2 dagar eller 2 månader är det ingen som vet idag. När det kommer ut och folk kan börja titta närmare på det kanske det går att veta bättre.
Det tar nog ett tag innan alla äldre iphones är slutsålda också.
Jag fick min här förra veckan och den var köpt den 23:e okt och mot förmodan hade den firmware 1.0 med tillverkningsdatumet vecka 30.
Ska köpa ett par till syrran och släkt strax innan jul så vi får se om man måste låta dom ligga på hyllan ett par veckor.
Men borde det inte vara möjligt att kicka in en 1.1.2 i återställnigsläge (DFU) och köra in 1.1.1?
Om du har iTunes Helper igång; Ja då startas iTunes. Det första man får upp är aktivering via AT&T. Har man aktiverat telefonen kommer man till en ruta som ber en att namnge telefonen. Därefter kommer man till startläget och då frågar iTunes om man vill uppdatera ifall en uppdatering finns, men den gör det inte automatiskt. (Detta gäller iTunes 7.4.x, har inte testat 7.5 ännu.)