Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När tror ni iPhone 1.1.2 kommer ut i affärerna?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, jag åker till New York den 23 november och där tänkte jag köpa en iPhone...

Så min fråga är om ni tror att alla Apple Stores kommer att vara utrustade med 1.1.1 iPhones eller 1.1.2 iPhones...?

Och om de har blivit en övergång helt från 1.1.1 till 1.1.2 så undrar jag även om det kommer finnas någon ny jailbreak ute då?

Ifall man vill ha en med lägre firmware än 1.1.2, kan man då på något sätt se på förpackningen vilken firmware det är på telefonen?

Tack på förhand...
/Christoffer.

Senast redigerat 2007-11-04 22:46
  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-11-04 22:29

Finns en liten chans att de fortfarande är 1.1.1 men antagligen är det en som de har fixat TIF exploiten på. Vad jag har för mig när de släppte 1.1.1 så tog det en liten stund innan alla blev 1.1.1.

På den andra fråga så är det bara tiden som kan berätta det. Ingen kan säga om det finns ett nytt jailbreak ute då. Det beror på hur duktiga Apple har varit med att fixa "hålen".

Okej. Men även fast jag skulle köpa en som var 1.1.2, så skulle det inom sin tid att komma ett nytt jailbreak iallafall va?

Ursprungligen av murrvel_1:

Okej. Men även fast jag skulle köpa en som var 1.1.2, så skulle det inom sin tid att komma ett nytt jailbreak iallafall va?

Troligen, ja. Garanterat, nej.

Hackarna är duktiga på sin sak, men i takt med att Apple täpper till säkerhetshålen och metoderna för att fixa aktivering och jailbreak så kommer det att bli svårare. 1.1.2 kommer allra troligast att knäckas. Men om det tar 2 dagar eller 2 månader är det ingen som vet idag. När det kommer ut och folk kan börja titta närmare på det kanske det går att veta bättre.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-11-05 16:38

Det tar nog ett tag innan alla äldre iphones är slutsålda också.
Jag fick min här förra veckan och den var köpt den 23:e okt och mot förmodan hade den firmware 1.0 med tillverkningsdatumet vecka 30.

Ska köpa ett par till syrran och släkt strax innan jul så vi får se om man måste låta dom ligga på hyllan ett par veckor.

Men borde det inte vara möjligt att kicka in en 1.1.2 i återställnigsläge (DFU) och köra in 1.1.1?

Ursprungligen av elov:

Men borde det inte vara möjligt att kicka in en 1.1.2 i återställnigsläge (DFU) och köra in 1.1.1?

Ja, det är samma fråga jag ställt tidigare, men vi vet nog inte förrän 1.1.2 släpps och någon kan testa det.

Eftersom det är en beprövad väg att nå upplåsning kan man tänka sig att Apple gärna täpper till den.

• Medlem
  • Skåneland
  • 2007-11-05 20:09

Hur beter sig egentligen en ny iPhone när man kopplar in den på sin mac för första gången?

Öppnas iTunes direkt och vill uppdatera telefonen?

Jag är lite orolig nu när jag har beställt min iPhone, som bör dyka upp nästa vecka. Man vill ju kunna knäcka den innan 1.1.2 kommer ut.

Ursprungligen av Jedih:

Hur beter sig egentligen en ny iPhone när man kopplar in den på sin mac för första gången?

Öppnas iTunes direkt och vill uppdatera telefonen?

Om du har iTunes Helper igång; Ja då startas iTunes. Det första man får upp är aktivering via AT&T. Har man aktiverat telefonen kommer man till en ruta som ber en att namnge telefonen. Därefter kommer man till startläget och då frågar iTunes om man vill uppdatera ifall en uppdatering finns, men den gör det inte automatiskt. (Detta gäller iTunes 7.4.x, har inte testat 7.5 ännu.)

• Medlem
  • Skåneland
  • 2007-11-06 10:06

Ok...då kan man iaf stoppa iTunes innan allt går galet!

Tack för svaret Adrian. Förresten, när vågar du dig på nya iTunes 7.5? Skulle vara kul att höra dina åsikter om just den versionen!

Ursprungligen av Jedih:

Tack för svaret Adrian. Förresten, när vågar du dig på nya iTunes 7.5? Skulle vara kul att höra dina åsikter om just den versionen!

Utifrån kommentarerna i tråden om iTunes 7.5 verkar det vara rätt säkert för oss med upplåste iPhones. Jag ska nog testa senare själv, återkommer då.

1
Bevaka tråden