- Taz_1999
- Medlem ●
- Stockholm
I år tänkte jag var väldans tidigt ute med att utlysa denna Macpub som efter tre år på raken väl får kallas något av en tradition.
Om en månad och en vecka så är det den 13 december. Jag hoppas att ni som vill ta en liten paus från julstressen, kanske visa upp eller diskutera Mac-relaterade julklappar, diskutera allt möjligt roligt mellan himmel och jord med en professionell artist på meninglöst babbel (jag) och träffa säkerligen betydligt intressantare 99.se-medlemmar (alla andra) under gemytliga former där vi tar en öl eller en fjolldrink, kan mötas kl 18.30 på Galways Pub på Kungsgatan 24 den 13 december 2007.
Jag kan tänka mig att rucka lite på dagen, även om traditionen bjuder att det skall vara en onsdag/torsdag av någon anledning.
Anmäl er i tråden.
Här är webbsidan på den föreslagna puben:
http://www.galwaysirishpub.se/
Vad jag vet så har pubar ingen åldersgräns annat än vad som anges i alkohollagstiftningen (18 år), men speciella arrangemang som tex nattklubbar verkar dock ha det. Men det är först kl 24.00 vad jag kan se av webbsidan ovan och då är gränsen 22 år för killar och tjejer.
Inträde har vi aldrig betalat vid dessa besök, vad jag vet så har inga pubar det.
När det närmar sig lite mera i tiden så kan vi ju ringa och kolla dessa saker och om det skulle bli ett problem, vilket jag inte tror, så kan vi ju byta pub.
Självklart ! Har redan noterat det i kalendern i iPhonen. Bra förslag !
Jag kommer... så det blir väl minst vi två som vanligt då
Släpper ni in norrlänningar också? Jag är i Stockholm den 13 dec.
Självklart hoppas jag ! Norrland är ju halva sverige.
Va kul om det kommer fler än de vanliga tre!
Ska vi tracka Adam på MixMegapol genom att ta kort på Sveriges högsta koncentration på iPhone:s? (å så måste det ju vara en smiley!)
Ja, det tycker jag, ställer upp med min iPhone som en av dem.
Ska vi tracka Adam på MixMegapol genom att ta kort på Sveriges högsta koncentration på iPhone:s? (å så måste det ju vara en smiley!)
Annars är ju det här en rätt het kandidat på den titeln...
Fan, när jag flyttade tillbaka till Stockholm för drygt ett år sedan såg jag fram emot att kunna medverka på pubkvällar i huvudstaden. Tyvärr ska jag på julbord med jobbet 13 december.
Nåja, det kommer fler år.
Två dagar kvar och det ser bra ut, då dessa har anmält sig hittills. Men det är aldrig försent kom igen nu.
Taz_1999
JHedlund med tjej
adress@mac (med iPhone ?)
Kriss Abens
studiox
ntity (kanske)
Marco (med iPhone)
Eva (med iPhone)
Ylan (kanske)
kainen (kanske)
Trineo
Två dagar kvar och det ser bra ut, då dessa har anmält sig hittills. Men det är aldrig försent kom igen nu.
Taz_1999
JHedlund med tjej
adress@mac (med iPhone ?)
Kriss Abens
studiox
ntity (kanske)
Marco (med iPhone)
Eva (med iPhone)
Ylan (kanske)
kainen (kanske)
Trineo
Otur skall man ha ! Fick åka till akuten på HS idag. Dubbelsidig lunginflamation och lite feber (40´). Hoppas det kommer fler tillfällen efter jul. Ta lite bilder och lägg in på forumet.
Min dotter Anna kommer också om det går bra. Hon kommer i så fall lite senare, vid 8-tiden, efter nån julmiddag med jobbet. Självklart tar hon med sin iPhone!
Eventuellt kommer också Annas man Mats - och naturligtvis tar han i så fall med sin iPhone.