Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med serienummer Firmware

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 12:00

Hej

Vore jätte tacksam för lite hjälp

Har fått min iPhone från USA i dagarna och där serienummret som finns på baksidan av boxen börjar med 7R725 Kan man utifrån denna information tolka vilken Firmware man har? Antar att det är av vikt när man sedan ska öppna upp den för svenska nätet.

Om detta nu är en 1.0 eller 1.02 kan jag ändå använda delar av guiden som finns på ifun.se "Upplåsning av ny 1.1.1 med AppSnapp – enklare variant" eller ska jag använda någon helt annan metod i så fall.

Många tack från en ny stolt iPhone ägare

Micke

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-11-05 12:24

Du kan alltid uppdatera den till en 1.1.1 och sen köra den guiden.
Annars finns det många guider för de andra. Men jag har lite svårt att plocka in en länk när jag surfar på iphonen.

Här har du en lista över serienummer och firmware:
http://www.ifun.se/iphone-tillverkade-v39-eller-senare-har-111-firmware/

Med 7R725 skulle jag säga att du har en tidig iPhone 1.0. Du måste använda denna guide:
http://www.ifun.se/kortfattad-guide-2-uppdatering-av-ny-102-till-111/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 14:24

Hej igen

Lite hjälp under punkt 4 "Aktivera telefonen under fliken Activation i iNdependence. Följ instruktionerna i iNdependence (inklusive omstarter av telefonen) tills du får ”Success” och din telefon är aktiverad (och även jailbreakad på köpet).

Så fort jag klickar på Activate i iNdependence så får jag upp ett fönster där jag ska ange var jag packade upp Firmware filerna. Vad ska jag välja för katalog där? Stod inget om att ladda ner något sådan.

Stort tack
Micke

Jag har aldrig använt iNdependence för att jag inte gjort processen på en mac förut.
Men jag skulle anta att du laddar ner den firmwarefilen du skall ha (beroende på om du har 1.1.1 eller 1.0.2)

1
Bevaka tråden