Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska man absolut inte göra med sin iPhone?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-11-05 13:29

Får min iPhone imorgon, då ska jag försöka låsa upp den... när det är klart så undrar jag vad man absolut inte ska göra med iPhonen så man råkar få den låst för evigt etc.. är väl nån inställning i iTunes man ska avaktivera va?

Ja, automatisk uppdatering i iTunes kan vara lite korkat.

Dessutom bör du kanske stänga av Edge-funktionen, så att din mobil inte står och kollar mailen mm hela dagarna, för 15 kr/MB... Kan lätt springa iväg tusenlappar annars.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-05 19:06

Ja, bocka ur "Leta efter uppdateringar automatiskt" under Inställningar > Allmänt, i iTunes är bra att börja med innan du får din iPhone.

Ta bort eventuella inställningar i EDGE. Du finner inställningarna via Inställningar > Allmänt > Nätverk. Dock är det bara Telia som har EDGE, så det lär inte funka om du inte kör med Telias SIM-kort. Rätt mig någon om jag har fel...

Med vilken Firmware version levereras din kommande iPhone med? Det finns bra guider för upplåsning, aktivering, mm och svenskanpassning till de iPhones med firmware 1.02 och 1.1.1. FW 1.1.1 är den senaste än så länge. Om FW 1.1.2 hinner komma ut, så ska du inte uppdatera via iTunes förrän det finns beprövade metoder för att fixa till telefonen.

Följ diskussionerna här på 99.se/iphone och även läs vad som skrivs på ifun.se. Sistnämnda är en mycket bra hemsida med guider och matnyttig information. När de går ut med guider så är de väl beprövade. Ha dem som riktmärke för vad du gör...

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-11-05 19:19

Du ska ta det lugnt med upplåsningen och gör inget utan att läsa igenom det noga annars blir det massa jobb att fixa det. Samt stäng utav SSH eller byt lösenord på rooten om du nu installerar OpenSSH för att fixa filöverförning.

1
Bevaka tråden