Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda mp3 till ringsignal

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, vet någon hur jag kan göra om en mp3-fil?? Jag vill ha refrängen som ringsignal på min ericsson mobil. Att få in låten som signal är inga problem, men den börjar ju där låten börjar så att säga. Hur gör jag om filen???

Du får helt enkelt ladda ner ett ljudbehandlingsprogram och redigera om låten och "klippa ur" det avsnitt du vill spara. Sound Studio är ett exempel på ett sån program.
"Förr i tiden" kunde man spara under 14 dagars prövotid. Hur det är nu vet jag inte, men programtypen finns det fler av.

http://freeverse.cachefly.net/Mac/SoundStudio/SoundStudio355.dmg

Tänk på att om programmet inte importerar en mp3-fil direkt så kanske du först måste göra om filen till aiff-format, och det gör du enklast i Itunes.

Vet inte om det funkar i OSX ( om du nu kör det).. annars har du Audacity, ett ganska kompetent gratis program som du kan klippa, förbättra och göra om ljudfiler i.. enda grejjen du behöver göra om du vill exportera som MP3, är att du laddar hem en lame-encoder fil som programmet behöver för att kunna koda om till MP3!

@ Jesper Ohlsson

Tack! jag hade tokbråttom och han inte söka efter länk!

Tack för tipsen

Sound studio kunde jag gratisanvända några gånger och fixade några filer. Ska sätta mej in i hur audacity funkar också. Har några ljudböcker som är jättestora filer - klart opraktiskt i en mp3spelare. Tack för hjälpen!!

:tummeupp:

1
Bevaka tråden