Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac-debatt på Sweclockers

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kamrater jag har försvarat vårt existensberättigande i ett forum på Sweclockers efter en notis om de uppdaterade eMacarna. Vi Mac-anhängare är i sagda tråd i stort numerärt underläge. Om fler vill låta sina röster höras i denna diskussion så klicka på länken nedan.

Hälsningar

Gabriel

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=1703649#post1703649

Senast redigerat 2003-05-10 19:36
  • Oregistrerad
  • 2003-05-10 18:48

kollade in forumet....
vad som slog var att win-mäniskorna har svårt att stava rätt,
nu skriver säkert jag fel nu och då, men överlag var det
flere "konstiga" ord där änn här på 99mac ,så jag stannar här.

De stavar så j-a dåligt att man häpnar. Ruskigt faktiskt. Ligger bildningsnivån så lågt, har de nog inte mycket att tillföra diskussionen.

Sen kan man ju fråga sin om det är värt att ta den här diskussionen överhuvudtaget.
De får gärna köra sitt windows 2000 eller XP eller 98 och allt vad det nu heter, de verkar ju nöjda med det.

Låt dom vara - så låter dom oss vara förhoppningsvis. Jag klarar mig utan 250 stycken hackers...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Erik R.
Sen kan man ju fråga sin om det är värt att ta den här diskussionen överhuvudtaget.
De får gärna köra sitt windows 2000 eller XP eller 98 och allt vad det nu heter, de verkar ju nöjda med det.

Jag brukar normalt sett inte heller göra mig besväret men jag ansåg denna diskussionen vara av visst värde. På andra forum är tonen mycket skarpare och ställningarna mycket mera låsta. Jag ansåg det i detta fall värt att framföra ett svar med sakliga motargument därför att man inte ska underskatta kraften av övertalningsmöjligheter i inlägg med starkt resonemang. Sedan om mitt mothugg i just denna diskussion innehar denna kvalitè är någonting som var person får ta ställning till. Det vore bra, anser jag, om fler resonerade för våran plattform på andra platser än 99mac. Sweclockers exempelvis.

Hälsningar

Gabriel

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-10 19:57

Personligen tror jag att gamer-gänget inte lyssnar på några argument andra än "fler spel", "snabbare grafikkort" (och billigare datorer). Att datorkriga på Sweclocker är att försöka övertyga dom redan övertygade.

Det finns enormt många som INTE är intresserade av att spela, skruva upp frekvensen på processorn och ägna timmar åt att få nya prylar att fungera - vilket Sweclockers forum är decierat till.

Fler människor än överklockare läser Sweclockers Martin. Jag själv till exempel.

Sådär, nu har jag bidragit med min synpunkt på det hela, för övrigt har de en kul särskrivning: "Epost bekräftelse". Det känns så fel helt enkelt. Annars så har nog Martin rätt, det är "Power-gamers" som vill vara lika bra på att diskutera som de är på att kuta-o-skjuta.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-10 20:33

Har precis tillbringat två timmat med att få en digitalkamera att fungera med Win2K Pro, så jag skiter högaktningsfullt av vad några blöjbebisar på ett PC-forum tycker om Mac.

Jag installerade programmen precis som man ska göra och följde anvisningarna till punkt och pricka, men sedan började djävulskapet att krångla... och krångla. Installerade om eländet osv, osv, osv i all oändlighet.

Efter två timmar av högljutt svärande och förbannande och hot mot maskinen om skoningslös och brutal misshandel, eller rent av en ond bråd död, och efter frenetiskt fippel, så fungerade fanskapet plötsligt, utan någon som helst förklaring.

Så orden "Windows" och "användarvändlighet" ska inte användas i samma mening tycker jag.

Jag var också inne på sweclockers och tittade lite på trådarna som Gabriel och Buckner länkade till, och det som slår mig är att det var så pass många positiva inlägg för mac!
För bara något år sedan var stämningen en helt annan där, med en ganska så utpräglad mac-fientlighet och enkelspåriga argumentationer.
Månne det börjar ske en omsvängning, nu när "folk i allmänhet" lekt av sig rommen med spel, och det börjar sprida sig att datorer i grunden är arbetsredskap och inte leksaker för fjortisar?

Naivt förhoppningsfull...;)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-10 23:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Så orden "Windows" och "användarvändlighet" ska inte användas i samma mening tycker jag.

Du gjorde ju just det!

• Medlem
  • 2003-05-11 00:00

Jag blev också glatt överraskad, det verkar vara ganska vettiga personer som hänger där. Det är inte ofta en Mac/PC-disskussion kan hållas på en så civiliserad nivå.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2003-05-12 16:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av apu
Jag blev också glatt överraskad, det verkar vara ganska vettiga personer som hänger där. Det är inte ofta en Mac/PC-disskussion kan hållas på en så civiliserad nivå.

Det är en stor variation på medlemmerna. Men oftast går det att föra en diskussion på en vettig nivå. Jag håller själv till på forumet som moderator och försöker rensa upp bland allt nonsens.

Men nu över till det väsentliga, jag har blivit frälst och en iBook är beställd

Förutom diverse stavfel och lite fördomar så tycker jag att det var en sansad debatt. 99mac kan vara betydligt mera skoningslös och fördomsfull ibland.

• Oregistrerad
  • 2003-05-12 22:02

synd att folk inte kan vara objektiva :s

appråpå swec...gjorde nyligen en tråd där
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=150047

1
Bevaka tråden