Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för import av iPhones från UK

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänke kolla om det är någon som ska till England för att köpa iPhone till helgen eftersom den släpps på fredag kl 2 minuter över 6 (Engelsk tid).

Priset ligger på 269 pund vilket motsvarar ungefär 3600 kr i dagens läge.

Enligt The Carphone warehouse som kommer man bara kunna köpa 2 st var och man måste betala med kort.

Citat:

To give everyone a chance, there'll be a limit of two iPhones per customer in-store and online. Oh, and we're afraid we can't accept cash.

Aktiveringen kommer precis som Steve jobs sa ske genom iTunes även i UK.

Citat:

Activation of iPhone and connection to the O2 network is different from any other device in the mobile market. You do it completely through iTunes on your computer. Getting a few things ready now means you'll be ready for iPhone when it arrives.

Alla uppgifter kommer från denna sida

  • Medlem
  • 2007-11-06 03:16

kommer själv prova att beställa från apple.co.uk med svenskt kort till en engelsk adress

  • Medlem
  • 2007-11-06 09:10

Finns det någon liknande tjänst som jetcarrier.com fast i England då? Kan vara ett alternativ i så fall.

Tänk på att det antagligen är fimrware-version 1.1.2.

  • Oregistrerad
  • 2007-11-06 19:18

Man kommer alltså få strula med upplåsning precis som med de amerikanska telefonerna? Vad man tjänar är alltså möjligen att man slipper risken för tull då alltså?

iPhone från England, Frankrike och Tyskland kommer att vara försedda med FW 1.1.2 och kommer därmed inte att kunna låsas upp med nuvarande lösningar ( med reser- vation för IPSF och TurboSIM ). Enda undantaget är de redan upplåsta iPhone som kommer att säljas i Frankrike.

Lokal moms ( VAT etc. ) utgår, men ingen svensk tull och ingen svensk moms.

  • Medlem
  • 2007-11-07 13:49
Ursprungligen av leonardo:

iPhone från England, Frankrike och Tyskland kommer att vara försedda med FW 1.1.2 och kommer därmed inte att kunna låsas upp med nuvarande lösningar ( med reser- vation för IPSF och TurboSIM ). Enda undantaget är de redan upplåsta iPhone som kommer att säljas i Frankrike.

Lokal moms ( VAT etc. ) utgår, men ingen svensk tull och ingen svensk moms.

källa på att dom garanterat kommer vara med 1.1.2

JGG:
Källa och källa, de journalister som har fått förhandsexemplar i England har fått 1.1.2.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-09 10:23

Undrar om jag ska idas fisa forbi apple store idag o kopa en iPhone

de verkar ju tuffa

nar ska ni svennar kopa en iphone?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-19 21:04

skall till england runt nyår. Vill bara fråga om någon vet hurvida vem som helst kan köpa telefonen? Aktiverar man den fortfarande via itunes? Tänkte köpa en för att sedan vänta på upplåsningsfunktion för 1.1.2

Jag har samma fråga som bjotob.
Jag pratar Amerikansk-Engelska. De kanske vägrar sälja den=/ Dessutom har jag Svenskt Visakort och svensk leg.
Så, har någon erfarenheter?
Hur går det till? Frågar de efter legitimation i kassan? Och säljer de till utlänska kort?

  • Medlem
  • 2007-12-21 12:06

Jag köpte 2 iphones under helgen på phoune warhouse eller nått sånt. Funkade utmärkt med svensk med och svenskt ID-kort. Men man var tvungen att ange en Engelsk adress, ta reda på någon innan ni går in och handlar...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-12-24 03:08

Några tips på tillvägagångssätt när man väl köpt telefonen/telefonerna och skall ta sig hem till trista Sverige igen? Ni som har köpt från England, hur har ni gjort vid flygresan hem?

Jag funderar på att dra dit med en polare och köpa två var (vafan, flyg kostar ju ungefär lika mycket som korvspad) och dra hem senare samma dag. Alltså inga stora väskor med oss eller någonting sådant. Inte van vid att ta in saker i landet flygledes (har endast flugit med familjen i semesterärenden tidigare) så jag är tacksam för tips.

Är medveten om att jag lär få med mig 1.1.2 men det får det vara, antingen väntar jag tålmodigt på att någon tapper själ knäcker 1.1.2 eller så köper jag TurboSIM eller Stealth.

Några övriga saker jag bör tänka på?

Vore schyst om någon som varit över i England kan göra en snabb liten köp-plan.

Alltså, berätta lite snabbt för mig vart och hur jag köper min iPhone samt vad jag bör tänka på, kostnader som kan uppstå osv.

Gällande att ange en Engelsk adress, hur görs detta? Är det bara att ta vilken som helst?

Grymt tacksam för svar!

God jul förresten

EDIT: Viktigast av allting! Vad kommer hela affären att kosta mig i runda slängar? Minimum- och maximumkostnad vore hyvens

Ursprungligen av Occhino:

Några tips på tillvägagångssätt när man väl köpt telefonen/telefonerna och skall ta sig hem till trista Sverige igen? Ni som har köpt från England, hur har ni gjort vid flygresan hem?

Jag funderar på att dra dit med en polare och köpa två var (vafan, flyg kostar ju ungefär lika mycket som korvspad) och dra hem senare samma dag. Alltså inga stora väskor med oss eller någonting sådant. Inte van vid att ta in saker i landet flygledes (har endast flugit med familjen i semesterärenden tidigare) så jag är tacksam för tips.

Är medveten om att jag lär få med mig 1.1.2 men det får det vara, antingen väntar jag tålmodigt på att någon tapper själ knäcker 1.1.2 eller så köper jag TurboSIM eller Stealth.

Några övriga saker jag bör tänka på?

Vore schyst om någon som varit över i England kan göra en snabb liten köp-plan.

Alltså, berätta lite snabbt för mig vart och hur jag köper min iPhone samt vad jag bör tänka på, kostnader som kan uppstå osv.

Gällande att ange en Engelsk adress, hur görs detta? Är det bara att ta vilken som helst?

Grymt tacksam för svar!

God jul förresten

EDIT: Viktigast av allting! Vad kommer hela affären att kosta mig i runda slängar? Minimum- och maximumkostnad vore hyvens

269 pund för telefonen, plus 153kr i flyg ( tur retur)
Då åker du 7e januari och åker hem den 8:e ( har jag för mig) med ryanair.
Plus något billigt skithotel, 2-300kr om du har tur. Tunnelbanebiljett; endagsbiljett kostar 5pund.

Jag planerar själv att åka till england, (7e). Men att man måste upge adress är någonting nytt?
Men om man gör det, så kan man lika väll upge pizza hut's adress?

Jag har samma problem som den ovan, jag pratar amerikansk-engelska, svensk Vista Electron, svensk leg. Samt är jag under 18. Ska jag göra ett billigt kort i photoshop sen plasta in det? Laminera tror jag det heter.

Nåväl, hoppas den här tråden uppdateras.

Förövrigt tror jag att www.americanshopper.dk är ända hoppet till en "smärtfri" iPhone.

  • Medlem
  • 2007-12-30 11:31

Skit i att försöka fejka ett eget ID-kort eller vad du har för planer. Jag visade mitt svenska pass och svenskt SEB Visa och sa att telefonerna var presenter till kompisar i england.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-12-30 11:54
Ursprungligen av JGG:

Skit i att försöka fejka ett eget ID-kort eller vad du har för planer. Jag visade mitt svenska pass och svenskt SEB Visa och sa att telefonerna var presenter till kompisar i england.

Vad sade de när du visade upp det då? Frågade de dig vad du skulle ha telefonerna till?

Jag har lite funderingar gällande det där. Jag är också 18 och har tyvärr supit bort mitt vanliga ID så det får bli passet jag kör med isf. Men dock har jag en bror som jag är ruskigt lik, och jag har även hans legitimation. Den funkar alltså klockrent, handlar minst 1 ggr per vecka på systemet med den och visar den även på krogen osv. när det är ställen som är 20+

Jag tänkte att jag kanske skulle ta hans Visa istället och åka dit och visa upp hans leg. istället, och säga att jag pluggar i London om de skulle fråga. Får hitta på någon utbildning och så om de skulle fråga vart.

Men som sagt var, vilken adress uppgav du? Tog du bara en adress på din väg dit bara sådär eller? De kollar inte upp adressen något närmare?

  • Medlem
  • 2007-12-30 13:40

Dom frågar inget, snubben började berättade att man var tvungen att tecka abonemang och skit. Då sa jag att det är presenter till 2 personer som är medvetna om det. Adressen som jag angav var där brosan bodde förut, ett studenthus.

carphonehouse hette förövrigt där jag köpte mina.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-12-30 13:44
Ursprungligen av JGG:

Dom frågar inget, snubben började berättade att man var tvungen att tecka abonemang och skit. Då sa jag att det är presenter till 2 personer som är medvetna om det. Adressen som jag angav var där brosan bodde förut, ett studenthus.

carphonehouse hette förövrigt där jag köpte mina.

Du har inte lust att dela med dig av vad studenthuset heter så att man kan leta upp en adress själv? (A)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-03 12:49

Köpte en iphone på apple store som ligger på regent street i centrala london på nyårsafton. Inga frågor om adress osv, utan han bara gav mig telefonen utan problem.

Vet ej om detta är en genrell regel, eller om han helt enkelt inte orkade ta min adress då butiken var smockfull av folk.

Nu har jag en jailbreakad telefon som väntar på upplåsning.

Hör av er om ni har fler frågor etc.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-01-07 23:26

Är det någon som vet ifall det går att använda Stealthsim, Kingsim & TurboSim på en UK köpt telefon med en svensk operatör?

/Asimuz

Ursprungligen av Club-Groover:

269 pund för telefonen, plus 153kr i flyg ( tur retur)
Då åker du 7e januari och åker hem den 8:e ( har jag för mig) med ryanair.
Plus något billigt skithotel, 2-300kr om du har tur. Tunnelbanebiljett; endagsbiljett kostar 5pund.

Jag planerar själv att åka till england, (7e). Men att man måste upge adress är någonting nytt?
Men om man gör det, så kan man lika väll upge pizza hut's adress?

Jag har samma problem som den ovan, jag pratar amerikansk-engelska, svensk Vista Electron, svensk leg. Samt är jag under 18. Ska jag göra ett billigt kort i photoshop sen plasta in det? Laminera tror jag det heter.

Nåväl, hoppas den här tråden uppdateras.

Förövrigt tror jag att www.americanshopper.dk är ända hoppet till en "smärtfri" iPhone.

Se till att komma ur London med tunnelbana + tåget till Stanstedt i TID.
Annars får du betala fullpris på en ny RyanAir-biljett. Gjort det, inklusive sovit över ett par stolar på flygplatsen... biljetterna (2 pers) gick på 2700:- hr jag för mig...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-02-12 18:00
Ursprungligen av Goflorp:

Se till att komma ur London med tunnelbana + tåget till Stanstedt i TID.
Annars får du betala fullpris på en ny RyanAir-biljett. Gjort det, inklusive sovit över ett par stolar på flygplatsen... biljetterna (2 pers) gick på 2700:- hr jag för mig...

Jag tog bussen (Terravision) från och till Stanstead, riktigt bra faktiskt. Rutten tar egentligen dryga 50 minuter men busschauffören körde som om han var jagad av Apache-helikoptrar så vi var framme på betydligt kortare tid.

Ursprungligen av Occhino:

Jag tog bussen (Terravision) från och till Stanstead, riktigt bra faktiskt. Rutten tar egentligen dryga 50 minuter men busschauffören körde som om han var jagad av Apache-helikoptrar så vi var framme på betydligt kortare tid.

Tar du RyanAir så sparar du säkert 10 pund på tågpriset om du köper biljetten till tåget redan på flyget när du är på ditvägen.

  • Medlem
  • 2008-01-08 04:40

Enligt kingsim så funkar deras bara med AT&T. Stealthsim ska tydligen känna av båda, turbosim har jag ingen aning om, men som jag har förstått så är alla deras kort "turbosim".

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-08 12:28
Ursprungligen av JGG:

Enligt kingsim så funkar deras bara med AT&T. Stealthsim ska tydligen känna av båda, turbosim har jag ingen aning om, men som jag har förstått så är alla deras kort "turbosim".

TurboSim skall fungera med UK iPhone. Se bara till att passa er från att köpa "TurboSim" från Ebay och andra små hemsidor med lager i Kina. TurboSim tillverkas endast av Bladox och säljs på deras hemsida samt på NextWay.ch. De skeppas från Schweiz och har således endast lager i Schweiz. Så passa er för "TurboSim" som skeppas från Kina. En annan bra sak när ni läser objektsbeskrivningen där info om kortet och info om installationen finns. Ofta med de här fake-korten står det att de är plug-and-play, alltså förprogrammerade. Men det viktiga, unika och fördelen med TurboSim är just att de inte är förprogrammerade, man måste programmera dem själv och det ger även möjlighet att programmera om dem vid framtida firmware-uppdateringar. Utan denna fördel kan ni lika gärna köpa ett StealthSim eller något annat skitkort...

Turbo/Stealth?

Ursprungligen av Occhino:

TurboSim skall fungera med UK iPhone. Se bara till att passa er från att köpa "TurboSim" från Ebay och andra små hemsidor med lager i Kina. TurboSim tillverkas endast av Bladox och säljs på deras hemsida samt på NextWay.ch. De skeppas från Schweiz och har således endast lager i Schweiz. Så passa er för "TurboSim" som skeppas från Kina. En annan bra sak när ni läser objektsbeskrivningen där info om kortet och info om installationen finns. Ofta med de här fake-korten står det att de är plug-and-play, alltså förprogrammerade. Men det viktiga, unika och fördelen med TurboSim är just att de inte är förprogrammerade, man måste programmera dem själv och det ger även möjlighet att programmera om dem vid framtida firmware-uppdateringar. Utan denna fördel kan ni lika gärna köpa ett StealthSim eller något annat skitkort...

Vad menas när du säger att Stealth SIM är ett skit kort? Jag kör själv ett med min US 1.1.2 OOTB samt Telenor utan några som helst problem. Fungerar båda med US och UK telefoner som jag har testat. Har faktisk 39 stycken SIM kvar till försäljning, 11 st gick på tre timmar....

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-09 03:37
Ursprungligen av roarbolt:

Vad menas när du säger att Stealth SIM är ett skit kort? Jag kör själv ett med min US 1.1.2 OOTB samt Telenor utan några som helst problem. Fungerar båda med US och UK telefoner som jag har testat. Har faktisk 39 stycken SIM kvar till försäljning, 11 st gick på tre timmar....

Jag menade mer StealthSim, eller något annat skitkort (= de andra korten är skit, de påstår att de är skitbra och fungerar med alla firmwares men när det kommer till kritan stämmer det inte alls). StealthSim verkar fungera bra med 1.1.2 men att man inte kan programmera om dem tycker jag är synd eftersom man då fastnar med en och samma firmware.

  • Medlem
  • 2008-01-08 17:46

Sedan får man väll räkna med typ €150 om man vill köpa ett officielt Turbosim från bladox. Har en kompis som köpte ett turbosim från Kina, kortet köpte han från en kinesisk auktionssida för $13 och frakten gick på $10. Kortet funkar utmärkt med 1.1.2 telefoner.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-08 20:17

Jo, fungerar gör det ju men vill han uppdatera till 1.1.3 firmware får han ju antagligen köpa ett nytt kort. Vill man, som jag, ha tryggheten att kunna uppgradera till nyare firmware är TurboSim i princip enda alternativet. Ruskigt svårt att få tag på dock... Men det verkar finnas TurboSims att beställa på Nextway.ch för 750 svenska (vet inte om frakt är medräknat då) fast det kan man endast göra om man bor i länderna runt Schweiz (Holland, Tyskland, Östterike osv). Har dock en polare vars syster säsongar i St. Moritz (hennes fästman är även schweizisk) så jag skall höra om det går att ordna att jag beställer ett gäng till hennes adress och att hon sedan skickar dem till mig.

Annars får man väl helt enkelt vänta på att Bladox öppnar sin shop igen... när det nu kan bli, den har ju legat nere sedan den 17'e december.

  • Medlem
  • 2008-01-09 01:07

Kan du bekräfta att du kan uppgradera till 1.1.3 utan problem? Nej det kan du inte.

Jag körde min min 1.0.2 en bra tag när 1.1.1 fans, såg ingen anledning att uppgradera, gjorde det dock i samband med att min telefon hängde sig. Har nu varit på 1.1.1 och ser samma sak, ingen anledning till att uppgradera. Kommer troligen uppgradera när man får se värda saker.

Bevaka tråden