Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3g-simkort funkar inte

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 00:09

Fick en ny iphone i mina händer idag och har ägnat merparten av eftermiddagen åt att nedgradera, uppgradera, låsa upp, installera och anysim:a mig till en upplåst 1.1.1. Nu till det otroligt frustrerande: Allt verkar ha gått bra, men min telefon vill inte alls fungera med mitt simkort från tele2 (3g). Den funkar hur fint som helst med ett random kontantkort från Tele2 (bara gsm).

Det som händer med 3g-simkortet är att jag får No Service, eller typ en plutts täckning men inget operatörsnamn och samtal blir "Call failed" direkt.

Någon som har en annan lösning än att skicka efter nytt simkort? Killen i tele2's telefonsupport hävdade att det borde funka, och jag har också läst om folk här som inte har några problem.

Ytterligare en fråga är de International-settings som tydligen ska dyka upp i 1.1.1 eller efter installation av Swephone. Dessa har jag inte sett röken av, har bara About, Home button, Date/time, Auto-lock, Passcode lock, Network, Bluetooth, Keyboard och Reset i mina general settings. Någon som har nåt bra svar på detta?

/Andie

Ursprungligen av lost:

Ytterligare en fråga är de International-settings som tydligen ska dyka upp i 1.1.1 eller efter installation av Swephone. Dessa har jag inte sett röken av, har bara About, Home button, Date/time, Auto-lock, Passcode lock, Network, Bluetooth, Keyboard och Reset i mina general settings. Någon som har nåt bra svar på detta?

Har du installerat alla tre delarna av SwePhone i Installer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 13:03
Ursprungligen av Adrian B:

Har du installerat alla tre delarna av SwePhone i Installer?

Hittade till slut ett "International-settings"-paket i Installer. Är helt ny på iPhone så jag var inte säker på om den inställningsmenyn borde ha kommit med uppdateringen till 1.1.1. eller om det var ett "hack" av något slag att få fram den.

/A

Ursprungligen av lost:

Hittade till slut ett "International-settings"-paket i Installer. Är helt ny på iPhone så jag var inte säker på om den inställningsmenyn borde ha kommit med uppdateringen till 1.1.1. eller om det var ett "hack" av något slag att få fram den.

Den är dold i 1.1.1 från början, men det ska räcka med alla tre delarna av SwePhone under 1.1.1, jag har installerat det på ett antal iPhones och det har fungerat varje gång.

Ursprungligen av lost:

Fick en ny iphone i mina händer idag och har ägnat merparten av eftermiddagen åt att nedgradera, uppgradera, låsa upp, installera och anysim:a mig till en upplåst 1.1.1. Nu till det otroligt frustrerande: Allt verkar ha gått bra, men min telefon vill inte alls fungera med mitt simkort från tele2 (3g). Den funkar hur fint som helst med ett random kontantkort från Tele2 (bara gsm).

Det som händer med 3g-simkortet är att jag får No Service, eller typ en plutts täckning men inget operatörsnamn och samtal blir "Call failed" direkt.

/Andie

Är det 2G/3G kort eller enbart 3G? är kortet enbart 3G så funkar det ju inte för iPhone har inte 3G stöd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 13:31
Ursprungligen av poseidon84:

Är det 2G/3G kort eller enbart 3G? är kortet enbart 3G så funkar det ju inte för iPhone har inte 3G stöd.

Min Sony Ericsson K610i funkar fint om man ställer in den på att bara använda GSM-nätet med detta 3g-simkort. Så det BORDE funka.

/Andie

Ursprungligen av lost:

Min Sony Ericsson K610i funkar fint om man ställer in den på att bara använda GSM-nätet med detta 3g-simkort. Så det BORDE funka.

/Andie

det är inte så att du har en iphone med senaste bootloadern ?
den går inte att hacka sim delen .. alltså har du senaste bootlodern kan du inte köra med något annat simkort .. det enda sättet att lösa det är genom att använda ett TurboSim som är mer av en hårdvaru hack ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-09 21:53

Äntligen

Ursprungligen av Tussen69:

det är inte så att du har en iphone med senaste bootloadern ?
den går inte att hacka sim delen .. alltså har du senaste bootlodern kan du inte köra med något annat simkort .. det enda sättet att lösa det är genom att använda ett TurboSim som är mer av en hårdvaru hack ...

Nejdå, telefonen kom med första versionen av programvaran från USA, sen har jag uppgraderat till 1.1.1 och låst upp enligt konstens alla regler när jag fick den i början av november.

Idag fick jag äntligen loss tummarna och gick in till Teknikmagasinet där jag köpte förra mobilen plus abonnemanget och bad dem ge mig ett nytt sim vilket de gärna hjälpte till med. De flyttade numret till det nya sim-kortet i butiken, och några timmar senare hade flytten gått igenom. Min iPhone svalde nya SIM-kortet utan att klaga och nu funkar den finfint.

Min teori är att 3G-simet jag hade tidigare var av en lite äldre modell som av någon anledning inte funkade med iPhone. För den som har strul så var mitt tidigare sim som alltså inte funkade blått och med en stor 3G-logo på, inga tele2-loggor eller nån liknande branding som det var på det nya jag fick idag.

Glad att maskinen, som förvisso varit en finfin ipod och minidator, nu även är en telefon.

/A

Ursprungligen av Tussen69:

det är inte så att du har en iphone med senaste bootloadern ?
den går inte att hacka sim delen .. alltså har du senaste bootlodern kan du inte köra med något annat simkort .. det enda sättet att lösa det är genom att använda ett TurboSim som är mer av en hårdvaru hack ...

okej, jag har en 1.1.4, köpt i new york för två veckor sen, har den senaste bootloadern? och hur gör jag då alltså? fungerar inte med mitt tele2 3gkort. Vad är TurboSim?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-28 11:32
Ursprungligen av skreuwth9:

okej, jag har en 1.1.4, köpt i new york för två veckor sen, har den senaste bootloadern? och hur gör jag då alltså? fungerar inte med mitt tele2 3gkort. Vad är TurboSim?

Börjat här?
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/233685-bra-guider-f-r-iphone.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 13:11

Mig veterligen har inte Tele2 några "enbart 3G" kort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-27 20:43
Ursprungligen av lost:

Allt verkar ha gått bra, men min telefon vill inte alls fungera med mitt simkort från tele2 (3g).
...
Det som händer med 3g-simkortet är att jag får No Service, eller typ en plutts täckning men inget operatörsnamn och samtal blir "Call failed" direkt.

Jag har ett liknande problem med ett 3G simkort. Har du fått det att fungera? Hur gjorde du?

mitt funka perfa med tele2comviq 3g kort, sketbra!

1
Bevaka tråden