Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fruktansvärt reptålig skärm

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 15:57

Tjena!

Hade inte tänkt göra detta till någon disskusion, men jag måste berätta för er där ute. Speciellt de som är rädda att repa sin iPod Touch.

Jag har fel på min skärm på min iPod Touch så jag kommer få den utbytt i dagarna. Därför (nyfiken som jag är) bestämde jag mig för att göra ett reptest på skärmen eftersom jag ändå kommer få en ny. Jag har sett ett klipp på youtube där en kille med rakblad och nycklar inte lyckas repa sin skärm. Och jag kan inget annat än att bekräfta videon.

Jag tog den största, farligaste och vassaste saxen jag hittade på jobbet och började repa på. Till en början ganska löst, men när jag märkte att det inte blev repat så tog jag i mer och mer efter hand. Till sist tog jag i och lade en betydlig mängd tryck på saxen och repade iväg över hela iPodens skärm. Det hördes ett rispande ljud och jag kände genom vibrationer i saxen att nu skulle det minsann repas utav bara helvete. Men efter en sekunds polerande med putsduken så fanns det inte det minsta tecken på repa kvar. Spårlöst försvunna var de allihop.

Jag provade då att repa baksidan av iPoden. Med fruktansvärt lite tryck på saxen så lyckades jag där göra en riktig grov och djup repa, precis som jag anat. Så baksidan får man ju vårda om man vill behålla den i nyskick.

Men som sagt, framsidan ser ut som ny. Och här har jag gått runt och varit livrädd att både byxficka och annat skulle repa sönder min Touch på nolltid. Min iPod Video var ju som bekant en riktig rep-oholist men Touchen är jag verkligen grymt nöjd med.

Succé!!

Jag har också sett den där filmen. Härligt att få det bekräftat! Verkar vara en ordentlig glasbit!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-06 19:01

Tyvärr måste jag göra er ledsna..
Jag har fått liksom ett jack/repa, precis ovanför skärmen i det svarta..
Inte så farligt, men när man väl har fått en kanske det finns risk att den blir större:s

Zappar liv i tråden igen genom att berätta att jag idag fått en repa mitt på skärmen
Vet inte hur det har gått till, har den alltid i fickan (utan något annat i).. Jaja. Surt men överlever väl.
Tänker nog använda en iPodstrumpa eller nåt sånt i fortsättningen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 19:31

Att den inte går att repa med nycklar var kanske lite att ta i. Men tålig är den faktiskt. Värre med baksidan som det blir en massa äckliga flottfläckar på.

framsidan är grym, men jag undrar lite vad dom tänkte på när dom gjorde baksidan... dom kunde ju iaf försökt att göra den lite borstad så att inte ALLA smårepor och fettfläckar syns på den :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 21:52
Ursprungligen av sirdoogan:

framsidan är grym, men jag undrar lite vad dom tänkte på när dom gjorde baksidan... dom kunde ju iaf försökt att göra den lite borstad så att inte ALLA smårepor och fettfläckar syns på den :/

Tycker att kladdet är värst

1
Bevaka tråden