Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
För er som vill fortsätta köra iNdependence (t.ex. för att aktivera en 1.0.2-telefon) så undvik iTunes 7.5 tills vidare. Såhär står det på iNdependence hemsida:
Nov. 5/07 - Was enjoying the lull before the inevitable storm... as usual, don't upgrade to iTunes 7.5. Looks like Apple removed the private functions needed for jailbreak from the MobileDevice framework. Time to find another way in...
Jag har inte kört själv men det enda man använde iTunes till i den guiden var på slutet vid YouTube-fixen och den ska enligt uppgift inte ens behövas längre då en nyare AppSnapp fixar det direkt (bara något jag hört, inte sett själv). Men även om man måste ansluta till iTunes borde den ju känna igen telefonen ändå (den känner ju igen tidigare upplåsta telefoner), så det borde inte vara några betänkligheter med den guiden och iTunes 7.5. Någon som testat får gärna bekräfta det...
Jag har inte kört själv men det enda man använde iTunes till i den guiden var på slutet vid YouTube-fixen och den ska enligt uppgift inte ens behövas längre då en nyare AppSnapp fixar det direkt (bara något jag hört, inte sett själv).
Jag låste upp min iPhone med hjälp av din guide igår (fungerade utmärkt, tack!) och behöde inte ansluta till iTunes för att få YouTube att funka.
Då jag kör iTunes 7.3 gissar jag att jag hursomhelst måste uppgradera till 7.5 för att kunna koppla upp min iPhone mot iTunes, eller finns det något sätt att få tag på iTunes 7.4.2?
Då jag kör iTunes 7.3 gissar jag att jag hursomhelst måste uppgradera till 7.5 för att kunna koppla upp min iPhone mot iTunes, eller finns det något sätt att få tag på iTunes 7.4.2?
Bumpar en gammal tråd lite. Drog nyss ned första Leopard uppdateringen, stör mig lite på att uppdateringarna för iTunes och Quicktime ligger där. Upplever ni som har uppdaterat några som helst problem med iPhone?
Bumpar en gammal tråd lite. Drog nyss ned första Leopard uppdateringen, stör mig lite på att uppdateringarna för iTunes och Quicktime ligger där. Upplever ni som har uppdaterat några som helst problem med iPhone?
Jag avvaktar med uppdateringen av iTunes ett tag till för säkerhets skull. Efter vad jag förstår har den inte direkt något nytt i förhållande till den gamla. Kör 1.0.2 i iPhone.
Efter att ha uppdaterat till 7.5 lyckas jag inte synka min iPhone me iTunes. iTunes hittar för det mesta iPhonen, men när jag sedan synkroniserar står den och tuggar ett tag för att sedan säga typ "enheten har nått sin maxtid". Kan det bero på 7.5 eller är det bara jag som gör något klantigt misstag (är ingen van användare av iTunes)?