Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildhantering i photoshop cs3

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en Imac i januari: snygg sak MEN jag skulle nog få ett nervöst sammanbrott om jag tänkte på all tid jag lagt ned på VÄNTAN. Använder photoshop cs2 och vad jag förstått är den versionen inte kompatibel med intelprocessorer. Är skillnaden verkligen så stor om jag satsar på cs3 och köper extra minne? Jag har 2,16 ghz processor och 1 gb minne. Arbetar i Mac Os X. Eller är pc helt enkelt bättre på sådant här?

Du kan inte jämföra CS2 med nya CS3 på Intelprocessor. Det är som natt och dag! Minne är alltid trevligt, ja.. 1Gb är i minsta laget.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-11-07 14:08

Ja alla som använder Mac är dumma i huvudet och vana vid att allt går tokseeeeeeeeeeeegt.

Nej allvarligt talat, CS2 är inte optimerat för Intel och därför rullar all kod genom Rosetta som översätter koden till ett språk som Intel processorn kan förstå. En form av emulering.

CS3 är optimerat för Intel och behöver således inte gå genom rosetta och därför rullar CS3 på i ett rasande tempo på en Intel-processor.

Tack, det blir till att gå till affären då:) Synd att det svider i plånboken men får väl köpa den engelska versionen.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2007-11-07 22:05

Köp uppgraderingen så sparar du en hel del slantar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-07 23:10

Alltså, med CS3 och mer minne typ 3 istället för 1 så kommer hastigheten att tre eller fyrdubblas, i alla fall upplevelsemässigt.

/Tangen

Hur rör sig cs3 på en G5a då?

Ursprungligen av thefinger:

Hur rör sig cs3 på en G5a då?

Enligt uppgiftså går CS3 i alla fall inte långsammare än CS2 på en G4/G5. (Orkar inte leta länkar just nu, men www.barefeats.com kanske har något).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-08 07:40

CS3 funkar bra på en Powermac G5, typ samma som CS2
Inga siffror bara ´handson´känsla
/Tangen

1
Bevaka tråden