Jag två extremt klantiga saker häromdan. Jag ville ta bort några av programmen från CS3 som jag inte använde, men behålla Photoshop. Jag tänkte inte på Adobes uninstaller, utan raderade helt enkelt filerna i Finder. Misstag nummer 1.
Dessutom lyckades jag på något vänster dessutom radera Photoshop, det enda program jag verkligen behövde. Misstag nummer 2. Oförlåtligt klantigt - jag vet - men jag får väl skylla på att klockan var över 3 och jag var trött i huvet.
Hur som helst, nu när jag försöker installera Photoshop på nytt så fungerar det inte. Det går inte att installera Photoshop för det kolliderar med en redan existerande version av Photoshop. Systemet tror alltså att PS fortfarande är installerat på datorn trots att jag raderat alla filer jag hittat i spotlight som kan ha någon anslutning till PS. Inte heller kan jag nu använda Adobes uninstaller för att avinstallera PS, då jag inte kan lokalisera det.
Finns det något sätt att lösa detta på? Kan man tvinga installationen, trots att den tror att Photoshop redan finns?
Tacksam för hjälp!
O