Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Kan inte skicka e-post"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Har en iPhone som jag är mycket nöjd med. Har dock ett litet problem med mailen, det går inte att skicka mail. Står "anslutning till den utgående servern "(null)" misslyckades. Har försökt hitta något sätt att konfigurera mailen utan resultat, någon som vet hur man kan lösa detta? Tilläggas bör att jag kan ta emot mail och jag har yahoo-mail...

Tack på förhand

Hej! har liknande men jag har en företags-mail som jag vill få igång!

Har problem med att skicka mail utanför mitt egna företags domän.
Jag kan ta emot alla mail. Jag kan skicka mail till alla som är inom domänen men inte utanför?
Är det telias utgående mailserver jag ska använda då?
Det står: Kan inte skicka epost. Anslutning till den utgående servern "smtp.företag.com" misslyckades.

Jag har en IMAP-konfiguration

I server för utgående post har jag följande:
Värdnamn: smtp.mittföretag.com
användarnamn: mittnamn
lösenord:xxxxx
SSL: PÅ
Autentisering: lösenord
serverport:25

Vi har exchange-server på företaget som funkar bra med alla andra telefoner och jag har precis uppdaterat min iphone 2G till 2.1 software.

Otroligt tacksam för svar

Så fort ni skickar över 2G/3G-nätet så ska ni givetvis använda Telias SMTP-server (om ni nu inte har nån annan operatör vilket troligen inte är fallet). Ska ni däremot skicka mail via Wifi så måste ni ha smtp-servern för leverantören av internetuppkopplingen.

De uppgifter som behövs är:

Utgående server: smtprelay1.telia.com
SSL: AV
Serverport: 25
Användarnamn och lösen lämnar ni blankt.

Hoppas de hjälper

Ok, men jag använder inte Telias mail alls. Jag kan skicka till alla inom vårt egna företag-domän men inte utanför?!
Jag kan ta emot alla mail.
Är det något med vår exchange-server som måste konfigueras?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-10-23 16:38
Ursprungligen av vildungen:

Ok, men jag använder inte Telias mail alls. Jag kan skicka till alla inom vårt egna företag-domän men inte utanför?!
Jag kan ta emot alla mail.
Är det något med vår exchange-server som måste konfigueras?

Läs ovan! Det har inget med vilkens mailtjänst du använder, SMTP är bara för att skicka mail.
Använder du Telias Internetuppkoppling via 3G/GPRS "måste" du använda deras SMTPserver. De spärrar port 25 till andra SMTPservrar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-23 18:20
Ursprungligen av vildungen:

Ok, men jag använder inte Telias mail alls. Jag kan skicka till alla inom vårt egna företag-domän men inte utanför?!
Jag kan ta emot alla mail.
Är det något med vår exchange-server som måste konfigueras?

Om ni kör exchange, varför har du då konfigurerat imap?

Ok, så om man har exchange så behöver man inte IMAP?
hur ska jag då sätta upp mailen?
(jag har ingen som helst erfarenhet av mail/exchange)
ska jag sätta upp de med Telias konfiguration? med andra ord måste jag ändra så fort jag är i WLAN för att det ska funka?!
Jätte tack för er hjälp!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-27 17:10
Ursprungligen av vildungen:

Ok, så om man har exchange så behöver man inte IMAP?
hur ska jag då sätta upp mailen?
(jag har ingen som helst erfarenhet av mail/exchange)
ska jag sätta upp de med Telias konfiguration? med andra ord måste jag ändra så fort jag är i WLAN för att det ska funka?!
Jätte tack för er hjälp!

Om du har en exchangemiljö som tillåter dig att användas utifrån företaget så är det bara att välja Exchange när du skapar ett epostkonto i iPhonen.

1
Bevaka tråden