Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera över bilder till extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Fick min iMac för cirka en vecka sedan och således alldeles grön när det gäller Mac. Mycket har löst sig av sig självt men en sak har jag gått bet på.
Det gäller mina bilder som jag har tankat över från min kamera till datorns hårddisk. När jag försöker kopiera över dem till min externa hårddisk går det helt enkelt inte. Hårddisken har jag använt till min PC utan problem och den är formaterad i fat32.
Macen kan läsa från hårdisken med tydligen inte skriva...
Är det någon som vet vad jag gör för fel?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-07 19:16

Är du säker på att den externa inte är formaterad i formatet NTFS? (WinXP och Win2000 kan använda både NTFS och Fat32, äldre windows endast Fat32) OSX Läser NTFS men skriver inte till det. Fat32 funkar både läsa och skriva men har begränsning i största filstorlek på 4 gig.

Hårddisken är i formatet fat32 enligt inforutan. Där står det dessutom att jag kan läsa och skriva när det gäller delning och behörighet.
När jag försöker flytta över mapparna med bilderna så står det att objektet inte kunde flyttas eftersom xxx(mappen i externa-hdd) inte kan ändras.
Klickar jag sedan på Autentisera så står det att jag inte har tillräcklig behörighet för några objekt... :-/
Helskumt!

1
Bevaka tråden