Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Själv samlar jag all spam i en egen mapp och någon gång om dagen "bouncar" jag senaste skörden till avsändaren.
Det drabbar tyvärr sällan dem det borde... Vi får en massa spam till vår domän där användarnamnet verkar valt på måfå. Eftersom dessa användare inte finns skickar vår mailserver ett påpekande om detta tillbaks till avsändaren och dessa påpekanden resulterar i 999 fall av 1000 i ett motsvarande påpekande till vår postmaster, eftersom anvsändaren inte heller finns. Så i slutändan är det jag som postmaster som drabbas mest av spamfloden (även om det finns filter som tar hand om rubbet och kastar det).
Jag kan hålla med dig om att det är mycket dynga i brevlådan nu. Sedan igår kväll har jag fått 70 mail och av dessa var två virusrapporter från vår server och 65 skräpmail... Tack Apple för det utmärkta spam-filtret i mail.app. Den funktionen är i princip enda anledningen till att jag bytte mailprogram i höstas och den är såpass bra att jag gärna har överseende med diverse andra brister i programmet.
/Göran