Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google maps och international

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte bara se om det är fler än jag som har problem med google maps när man har ställt in Sverige som region i International?

När jag har USA som region så kan jag i google maps söka på tex ica och få upp alla ica här i Malmö. Har jag Sverige inställt så får jag bara ett felmeddelande att inga ica hittades.
Jag får även fel när jag försöker söka på vägbeskrivning. Har jag Sverige inställt så säger google maps att resan alltid kommer ta 1 min. Har jag USA inställt så får jag en helt ok gissning.

Någon mer som har detta problemet och kommit på en lösning?

Jag får bara en träff på Ica i Malmö oavsett om jag kör USA eller Sverige som region.
Om jag kör maps.google.com från min stationära och kör samma sökning så ger det samma resultat.

**edit**
Om jag istället väljer fliken "Find businesses" så hittar den massor.
(sökning via dator)

Mystiken tätnar :). Jag får upp olika många beroende på hur nära inzoomad jag är. Är jag riktigt inzoomad så får jag upp alla (USA som region).

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-08 16:09

hmm, har samm proplem här... vad är skillnaden med rregionsinställningarna då? Är ju bara att köra med USA annars...

jag har samma problem.

Det är viktigt att man skriver "ica malmö sweden"

När jag söker brukar den hoppa över till USA ibland.

Däremot fungerar alla adresser i adressboken suveränt efter det att jag
manuellt ändrat dem till "sweden" istället för "usa" på land.

Ni kan även testa att lägga till:

Ica supermarket, malmö, sweden

Måste gå att lura google maps och tro att den är i region USA medan resten är Sverige.

Jag vill inte köra med USA som region för då försvinner svensk nummerformatering samt att kalendern blir fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-09 15:22

För mig fungerar inga sökningar som skall ske genom Eniro. Söker jag på ett gatunamn fungerar allt perfekt.

T.ex. "Nybrogatan" fungerar men "Sushi, Nybrogatan" ger inget svar.

Har testat med att byta region till USA utan någon förändring. Någon som har någon idé?

Ursprungligen av phindus:

Tänkte bara se om det är fler än jag som har problem med google maps när man har ställt in Sverige som region i International?

När jag har USA som region så kan jag i google maps söka på tex ica och få upp alla ica här i Malmö. Har jag Sverige inställt så får jag bara ett felmeddelande att inga ica hittades.
Jag får även fel när jag försöker söka på vägbeskrivning. Har jag Sverige inställt så säger google maps att resan alltid kommer ta 1 min. Har jag USA inställt så får jag en helt ok gissning.

Någon mer som har detta problemet och kommit på en lösning?

Jag har precis samma problem. Dessutom visar väderprogrammet att det är -15C när det i själva verket är +1C ute.

1
Bevaka tråden