Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2.0 Ghz MacBook Vs 2.2 Ghz

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag funderar på att köpa en MacBook, men vilken ska jag köpa?
Hur stor är skillnaden mellan 2.0 och 2.2 Ghz?

Jag funderar på dessa konfigurationer:
- 2.0 Ghz med 4GB minne (som jag inte beställer från Apple, utan billigare någon annanstans) och sedan extern dvd-brännare. Pris: Cirka 12 500 kr.
eller,
- 2.2 Ghz med 2GB minne. Pris: Cirka 13 000 kr.

Vilken konfiguration är bäst? Jag kommer köra en del bildbehandling i Photoshop och sedan programmera.
Jag känner att det första alternativet nästan känns bäst och mest prisvärt, men vill höra vad ni andra tycker, har lite beslutsångest

// Patrik

Skillnaden på 0.2GHz är inte något som man märker av. Skulle absolut köra på mer minne. Har för närvarande 3GB, och känner att det ibland inte räcker till. Även fast jag inte gör något avancerat.

Men... inbyggd dvd-brännare är ju den stora skillnaden här!
Köp mellanmodellen (2.2 GHz) som den är, och köp minnesstickorna nästa månad eller nåt när du har den tusenlappen över...
Du kan inte (jo men det är skitjobbigt) stoppa in dvd-brännare i efterhand i minstingen, men du överlever helt klart med en standardkonfigurerad mellanmodell några veckor/nån månad.

Ah - det är ju inte en superdrive i 2.0GHz. Tänkte jag inte på. Då är det absolut bättre att köpa en standardkonfigurerad 2.2GHz och uppgradera när pengarna finns.

Ja, jag tror nog faktiskt jag gör så efter att tänkt igenom det hela kvällen. Lika bra att ta det bästa, så man inte ångrar sig närmaste åren man kommer använda den.
Fast samtidigt vill man ju att det ska vara så billigt som möjligt

Blir nog en beställning imorgon.

Och btw. Kan man sätta i en 2GB sticka och köra 2GB + 512MB ? Och sedan sätta i nästa 2GB när man har råd.

Ja, det kan man. Det finns inte något krav på att stickorna ska vara lika, även fast det rekomenderas.

jag skulle nog tagit det första alternativet...

har faktiskt aldrig använt den optiska enheten i min macbook pro - än mindre bränt en dvd - på 'resande fot',
och en extern brännare är både snabbare och mer tillförlitlig.

(jag funderar faktiskt lite halv-seriöst på att försöka byta ut superdriven mot en extra hårddisk...)

Nu är en MacBook (2.2 Ghz) beställd, 10 års väntan är över *Överlycklig*

Macbook 2.0ghz med 4gb RAM??? Är det möjligt?

Ursprungligen av discohund:

Macbook 2.0ghz med 4gb RAM??? Är det möjligt?

Javisst, i den senaste revisionen med Santa Rosa går det. Tidigare MacBook klarar dock bara max. 3GB

1
Bevaka tråden