Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windowspartition "försvann" när jag startade VMware

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, som titel lyder så "försvann" min XP-partition ifrån datorn när jag startade VMware.
Alltså, den försvann från skrivbordet och ifrån Finder, jag kan inte hitta varken den eller några filer som fanns däri via varken Spotlight eller Quicksilver.

Det fungerade dock att vara inne på partitionen med VMware, det enda problemet var att touchpaden inte fungerade men det fixade jag ganska lätt då jag är van vid att den trådlösa musen till min gamla pc sög.

Min Macintosh HD står fortfarande på ~201GB, vilket ju måste betyda att XP-partitionen finns kvar, speciellt eftersom jag kunde komma in på den, men var är den?
Jag har filer som behöver flyttas ifrpn Macen dit och jag skulle gärna vilja ha tillbaka den på skrivbordet mellan min Macintosh HD och min iDisk.

Hjälp!

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-08 16:36

Eftersom du måste boota på din XP-partition så kan den ju inte samtidigt vara monterad i Mac OS. Jag kör Parallels och där händer samma sak med skillnaden att när XP har bootat klart så får jag upp partitionen som en fjärrmonterad volym.

VMWare Fusion gör så, den unmountar den enheten. Vill du flytta filer så är det ju bara att antingen använda en shared folder i VMWare, eller, dra och släppa från Mac skalet in i Windows.
Tyvärr mountar inte heller VMWare windows partitionen när man stänger ner Fusion, men du kan mounta manuellt med diskverktyget. Gör dock inte det när Windows är startat, jag antar att Fusion unmountar av en anledning...

Ah... ok. Det visade sig dessutom att allting fixade sig när jag startade om datorn (VMware, Safari, Disk Utility, Transmission OCH iTunes hängde sig).

1
Bevaka tråden