Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på budget-ljudkort

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-11-09 07:34

Yes! Behöver lite tips på nytt eller begagnat. Jag ska koppla in en klaviatur UF'5.a (usb/midi) Koppla in en synth (virus) via midi också. Jag vill ha ngt som fungerar tillfredställande..

Ljudkortet jag har i datorn nu är ett vanligt "inbyggtimoderkortetljudkort". Sitter en trött celeron i datorn också (2.4GHz, 1GB gammalt ram, 7200rpm diskar)..

Kollar på ESI's Maya44 och Juli@. samt m-audio's AUDIOPHILE 2496.

Skulle även kunna tänka mig ännu billigare om det går. Tror inte min dator har USB2 eller firewire så det lutar åt ett vanlgt PCI. Hur länge min sunkdator hänger kvar vet jag icke så därför tänkte jag att det är dumt att kosta på sig förmycket.

Hoppas någon vänlig själ har tid att ge några synpunkter. Värderar hjälpen från er väldigt högt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-09 13:25

Av de du raddade upp själv så känns juli@ som den vassaste kandidaten, rätt billig också.
Funkar klockrent för mig, och jag har haft lite jidder med ljudkort förr...

Den på annonsen ovanför har jag ingen erfarenhet av, men den är säkert bra den också

  • Medlem
  • 2007-11-09 22:32

Det lutar åt ett audiophile, vet att juli@ har fått bra betyg men det kostar ett par hundra mer. Har ingen inkomst för tillfället så jag lever på besparingar...

[säljsnack]
Har ett begagnat M-Audio Audiophile USB för en 5 -hundring! För en extra hundring kan jag skicka med ett USB 2.0 pci interface! Finns i Gbg. Ev prutbart...
[/säljsnack]

Själv tycker jag det är värt att spara ihop lite cash å köpa ett riktigt bra kort, men om ekonomin sviker, så för man väl gå på något mer budget! Ska man sattsa på externt, tycker jag firewire korten leder ligan, men så kostar de lite mer än USB -varianterna.

1
Bevaka tråden