Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SAN fiber utan XSan/XServe

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2007-11-09 16:05

Hej!
Vi försöker få igång ett LSI Logic fibre channel kort (dvs. Apples officiella) mot en IBM DS400 SAN låda point-to-point, men vi går bet. Alltså, vi kör i en befintlig multi-OS miljö utan XServe/XSan involverat och önskar få Mac-arsenalen att spela med.

Får en länk upprättad så hårdvaran fungerar. Problemet är jag kopplar inte hur man går till väga att 'mounta' diskarna manuellt. Förväntade mig att diskarna "poppa" upp precis som en firewiredisk, men så verkar inte vara fallet. Tilläggas bör att samma setup går utan problem under Windows resp. Linux.

Vad har jag missat? Saknar vi mjukvara? Behövs det nåt mer än AppleFCUtility?
Bifogar en dump ur sysloggen som visar länkstatus:

Oct 9 14:33:51 g5 kernel[0]: FusionMPT: Notification = 7 (Link Status Change) for SCSI Domain = 0
Oct 9 14:33:51 g5 kernel[0]: FusionFC: Link is down for SCSI Domain = 0.
Oct 9 14:33:51 g5 kernel[0]: FusionMPT: Notification = 5 (External Bus Reset) for SCSI Domain = 0
Oct 9 14:33:51 g5 kernel[0]: FusionMPT: External Bus Reset for SCSI Domain = 0
Oct 9 14:33:57 g5 kernel[0]: FusionMPT: Notification = 8 (Loop State Change) for SCSI Domain = 0
Oct 9 14:33:57 g5 kernel[0]: FusionFC: Loop Initialization Packet for SCSI Domain = 0.
Oct 9 14:33:57 g5 kernel[0]: FusionMPT: Notification = 7 (Link Status Change) for SCSI Domain = 0
Oct 9 14:33:57 g5 kernel[0]: FusionFC: Link is active for SCSI Domain = 0.

Tack på förhand! // Jocke

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-11-10 01:05

Dyker det inte upp några omonterade diskar i Disk Utility.app?

Jag har tyvärr bara lattjat fiberchannel med xserve+xserve raid, där var just den här delen rätt smärtfri.

Har du några LUN:ar som mac kan läsa? ser du något av raid:en i skivverktyg?

1
Bevaka tråden