Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kunna komma tillbaka till sökträffslistan efter man svarat i ett tråd?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-10 01:01

Jag brukar använda knappen "Dagens diskussioner" rätt flitigt här på 99.se. Och jag använder den funktionen för att få överblick på aktuella diskussioner, läsa och svara på olika trådar. Dock undrar jag om man kan på något vis kunna svara i en tråd som är filtrerad via "Dagens diskussioner" och sedan kunna återgå till där man var i sökträffslistan?

Tex om jag klickar på "Dagens diskussioner" på 99mac, får upp träfflistan, bläddrar par sidor, hittar en tråd som jag läser och vill svara på inlägg. Sen vill jag tillbaka till den sida jag kom ifrån ur träfflistan. Jag kan backa webbläsaren ett par steg. Men vore det inte bra om det fanns en funktion som tog en direkt tillbaka till den sida man var på i träfflistan, efter man svarat på ett inlägg?

Trycker jag på "Dagens diskussion"-knappen efter jag svarat på ett inlägg, så är jag tillbaka på sida 1 på träfflistan och får bläddra om igen.

En annan relaterad grej, funkar funktionen "Dagens diskussion" olika beroende på vilket underforum man är på? När jag är på 99mac så får jag både mac och iphone-diskussioner. Och om jag är på iPhone-forumet så får jag endast iPhone-diskussioner.

Backknappen i din browser!

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-10 23:00
Ursprungligen av charliecrash:

Backknappen i din browser!

Hehe, tack för tipset. Ja, det funkar ju att göra på det viset. Men en knapp eller länk som tog en direkt tillbaka med ett klick hade varit bra, tycker jag.

Jag brukar riksantikvarieämbetsklicka på länkarna så att de öppnas i varsin egen liten flik.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-10 23:13
Ursprungligen av thevil:

Jag brukar riksantikvarieämbetsklicka på länkarna så att de öppnas i varsin egen liten flik.

Ah, det var ju en bra lösning! Tack! Att jag inte tänkte på det. Brukar ju göra så när jag googlar. Hahaha. Samma princip ju.

1
Bevaka tråden