Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stendöd nano 2ed

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Min i pod nano stod igår i docken lungt och stille och när någon skulle ta upp den så var den stendöd. Absolut ingenting har hänt den men man får ingen kontakt med den. Testat utan docken men den är fortfrande död. Vad ska jag göra? Är det bara att glömma kärleken?

Ville bara tillägga att när jag sätter i en vanlig laddare i den så tjuter skiten som ett modem. Tack

Senast redigerat 2007-11-10 15:09
  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-11 14:13

Tjuter den vid laddning så låter det inte bra... Men testa de fem R:en (eller Åtgärdsassistenten som det kallas på svenska...)

http://www.apple.com/se/support/ipod/five_rs/

Nope. Den lyssnar inte överhuvudtaget. Får köpa en ny eller byta batteri. hade ändå kollat på touchen men det är för*ligt att vara utan ipod.

• Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-15 21:58
Ursprungligen av chikuba:

Får köpa en ny eller byta batteri.

Om du kan plocka isär den så kanske det räcker att lossa på batteriet och låta den vara helt strömlös ett tag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-14 10:49

släng den i golvet! (har funkat för vissa, iufs med dist o inte flash men pröva)

• Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-15 21:57

Att kasta den i golvet kanske är att ta i, men ja, det finns flera på forumet som fått fart på sina iPods genom att släppa dem från några decimeters höjd - men då har det gällt iPodar med inbyggd hårddisk, och det har inte nanon. Tror inte att det hjälper.

OMG! Min Ipod funkar?!

Lät den först ligga i typ en vecka på bordet och idag satt jag mig ner och pillade lite i baken med en hårnål för att försöka få up den. Gav upp då plasten blev lite skadad och tappade den sedan i bordet. Sen såg jag ett äpple dyka upp på skärmen. Fattar inte alls vad som hänt. Ett mirakel minst sagt.

Frågan är dock nu; hur kollar jag hur många cyklar jag har kvar på ipoden så att jag vet hur lång tid vi har kvar med varandra? Vet att dagarna är räknade då vi lever på lånad tid.

• Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-20 22:13
Ursprungligen av chikuba:

Frågan är dock nu; hur kollar jag hur många cyklar jag har kvar på ipoden så att jag vet hur lång tid vi har kvar med varandra? Vet att dagarna är räknade då vi lever på lånad tid.

Bra fråga! Det borde ju gå att köra nån diskkoll på iPoden, men det är mer än jag testat själv. Har inte hört att nån annan här på forumet gjort det heller, men det vore helt klart intressant.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-19 22:31

Inget mirakel, då du frågade ett orakel!
Ps: är sjukt nöjd med den formuleringen, rimmar gjorde det också.

• Medlem
  • Haninge
  • 2008-01-03 00:47

Min nano dog en gång. svarade inte på något sätt, varken när man tryckte på den eller när jag pluggade in den i datorn.
Jag fixade det genom att resetta den. tryck meny+mittenknappen ett tag.

1
Bevaka tråden